کد خبر: ۱۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 15
شانزدهمین شماره مجله « فناوری مهر» با مطالب متنوعی از گفتگو، گزارش و یادداشت در ۵ بخش مجزا شامل فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوریهای نوین، علم و دانش، هوافضا و فناوری خودرو منتشر شد.

به گزارش آی تابناک :  این شماره از مجله «فناوری مهر»، در بخش فناوری های نوین به موضوع فناوری نانو اختصاص یافته است. در این بخش گفتگوی مشروحی با دکتر سرکار دبیر ستاد توسعه نانو انجام گرفته که وی معتقد است دنیا ایران را در فناوری نانو به رسمیت شناخته است.

همچنین در این بخش گزارشی در خصوص مشکلات بازار محصولات دانش بنیان به دلیل وجود قاچاق با عنوان «جدال فناوری با بازار» منتشر شده است. موضوع ساخت دستگاه تشخیص ضربه مغزی با واقعیت مجازی از دیگر اخبار خواندنی این بخش است.

در بخش علم و دانش شانزدهمین مجله فناوری مهر، بررسی کاملی از جایزه های نوبل امسال دارد و در گزارشی با عنوان «دریچه های تازه به روی تاریکی های دنیا» به این موضوع پرداخته است. درهمین حال اخباری همچون بازگرداندن ۷ هزار نمونه گیاهی به کشور و آلودگی محیط زیست مقصر مرگ هر یک نفر از ۶ نفر از دیگر اخبار مهم این بخش است.

پرونده این شماره از مجله مهر به موضوع رجیستری گوشی تلفن همراه اختصاص یافته که در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات  به آن پرداخته شده است. موضوع برخورد با کانال های تلگرامی ضد انقلاب و نیز فهرست مدیران شرکتهای فناوری که در صدر میلیاردرهای جهان هستند از جمله اخبار خواندنی این بخش است.

شماره شانزدهم مجله فناوری مهر در بخش خودرو به معرفی خودروهای خودران و هیبریدی اختصاص دارد و همچنین خبر از توسعه فناوری خودروهای خودران هوشمند در کشور می دهد.

این شماره در بخش هوافضا نیز گزارشی خواندنی از توسعه تکنولوژی تلسکوپ های فضایی دارد و از اخباری خبر می دهد که ایران زبالهای فضایی را رصد می کند.

در این بخش آخرین وضعیت ماهواره های دانشگاهی بومی در کشور و نیز جزئیات اپراتور ماهواره ای کشور اعلام شده است.

شماره شانزدهم مجله فناوری مهر در ۶۵ صفحه در قالب فایل PDF از اینجا قابل دریافت است.






منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار