کد خبر: ۱۳۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 15
ستاد توسعه مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی با حضور در زون نوآوری و فناوری مواد پیشرفته و کامپوزیت جشنواره ربع رشیدی 5 پروژه مورد حمایت خود را به نمایش گذاشته است.
به گزارش آی تابناک : ستاد توسعه مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی در این دوره از برگزاری جشنواره ربع رشیدی در زون نوآوری و فناوری مواد پیشرفته و کامپوزیت حضور یافت تا در این پاویون به معرفی دستاوردهای خود بپردازد.
در این جشنواره و نمایشگاه بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی توانمندی پژوهشی و فناوری و بسترسازی برای استفاده از آن در بخش های مختلف اقتصاد، شناسایی ومعرفی نوآوری ها و اختراعات فناورانه دنبال می شود.
در این راستا، ستاد توسعه فناوری مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی در این زون 5 پروژه مورد حمایت خود را به نمایش گذاشته است طرح تولید سگمنت های کاربید سیلیسیوم یکی از طرح های ارائه شده ستاد است چرا که تولید این قطعات علاوه بر توسعه سرامیک های پیشرفته در کشور، رفع نیازهای صنعتی و ارتقاء سطح آموزش های تخصصی سرامیک؛ به تولید دانش بنیان با ارزش افزوده بالا نیز کمک می کند و می تواند الگویی در خصوص سرمایه گذاری جدید در صنایع پیشرفته باشد. همچنین طرح های "ساخت و بومي سازي دستگاه قالب گيري تزريقي براي قطعات فلزي و سراميكي"، " توسعه مواد کنترل انفجار سوخت"، "ساخت دستگاه تست کیفیت مذاب آلومینیوم" و "تولید عنصر مقاوم کامپوزیتی کابل های فیبر نوری" نیز از دیگر طرح هایی هستند که ستاد در این زون ارائه کرد. 

بر اساس این گزارش، بیش از یک هزار و 750 طرح و فناوری در پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی معرفی می‌شود. این نمایشگاه در سه بخش ایده فناورانه، توسعه و تجاری سازی فناوری و فروش محصولات و خدمات دانش بنیان دایر شده است. همچنین 21 زون و بخش تخصصی و 28 رویداد با تمرکز بر تجاری‌سازی علم و فناوری، برگزاری کارگاه های آموزشی و همایش از بخش های این رویداد است.
پنجمین نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 20 تا 24 آبان ماه 96 در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.






منبع : معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار