کد خبر: ۱۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 15
موزیلا از مدتی قبل مشغول کار بر روی نسخه جدید مرورگر فایرفاکس خود بود، این شرکت ادعا میکند که نسخه جدید در مقایسه با نسخه قبلی که شش ماه پیش معرفی شده بود، 2 برابر سریعتر است. فایرفاکس جدید که Firefox Quantum نسخه بتا نام دارد علاوه بر بهبود سرعت، دارای یک رابط کاربری جدید با یک نوار ابزار قابل تنظیم است.
به گزار ش آی تابناک : فایرفاکس کوانتوم دارای یک موتور قدرتمند جدید است که موزیلا ادعا کرده است برای عملکرد سریعتر این مرورگر ساخته است. این موتور نوید بارگذاری بهتر و سریعتر صفحه که نیاز به حافظه کمتری دارد را میدهد. علاوه بر این، ویژگی های هوشمند جدیدی برای داشتن یک مرورگر هوشمندتر به فایرفاکس اضافه شده است.

گزارش تست های انجام شده بر روی این مرورگر نشان میدهد که کوانتوم از لحاظ عملکرد از مرورگر گوگل کروم سبقت گرفته است. موزیلا ادعا میکند که مرورگر جدید آن 30 درصد سبک تر از کروم است و حافظه کمتری استفاده میکند و این یعنی سیستم شما در هنگام استفاده از این مرورگر روان‌تر کار خواهد کرد. اما جالب است بدانید که با وجود موضع گیری فایرفاکس در مقابل کروم، موزیلا گوگل را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض بر روی فایرفاکس انتخاب کرده است. پیش از این یاهو موتور جستجوی پیش فرض فایرفاکس بود، در حالیکه گوگل و بینگ گزینه های جایگزین بودند.

ویژگی های جدید دیگری که در کوانتوم اضافه شده است حالت جستجوی خصوصی، حافظت از ردیابی، حالت شب، یکپارچه سازی نوار ابزار و... اشاره کرد. کوانتوم از روز گذشته به صورت رایگان برای دانلود در کامیپوتر، iOS و اندروید در دسترس است.





منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار