تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 14
شناسایی افرادی که به مشاهده پروفایل فیس بوک می پردازند، در حال حاضر ممکن نیست و کاربران باید بدانند آنچه که برای انجام این کار لازم است، نصب یک افزونه نیست، چرا که در حالت خوش‌بینانه این افزونه ها هیچ کارایی ندارند و در بدترین حالت نرم افزارهای مخربی هستند که ممکن است باعث سرقت اطلاعات یا استخراج بیت کوین با استفاده از مرورگر شوند.
به گزارش آی تابناک : برخی برنامه نویسان ادعا می‌کنند که با افزونه های اختصاصی خود می‌توانند به شما اطلاع دهند که چه کسانی پروفایل فیس بوک شما را مدام چک می‌کنند. حال، سوال اینجاست که عملکرد چنین افزونه هایی تا چه حد صح دارد؟

افزونه های browser، اپلیکیشن ها و وب سایت های بی‌شماری ادعا می کنند کاربران فیس بوک می توانند متوجه شوند کدام یک از دوستانشان از پروفایل آن ها دیدن و تا چه میزان زمان به صفحه آنها اختصاص داده‌اند. اما متاسفانه این حرف ادعایی بیش نیست و تاکنون هیچ یک از افزونه ها یا اپلیکیشن ها درستی این حرف را اثبات نکرده اند و مشاهده پروفایل فیس بوک ممکن نیست.

در واقع شناسایی افرادی که به مشاهده پروفایل فیس بوک می پردازند، در حال حاضر ممکن نیست و کاربران باید بدانند آنچه که برای انجام این کار لازم است، نصب یک افزونه نیست، چرا که در حالت خوش‌بینانه این افزونه ها هیچ کارایی ندارند و در بدترین حالت نرم افزارهای مخربی هستند که ممکن است باعث سرقت اطلاعات یا استخراج بیت کوین با استفاده از مرورگر شوند.

اگرچه همه افراد تمایل دارند که متوجه شوند چه کسانی از پرفایل یا صفحه فیسبوکشان دیدن می کنند، اما کارشناسان توصیه کرده‌اند که هرگز گول هیچ برنامه ای را نخورید و از نصب اپ هایی که ادعا دارند می توانند به شما کمک کنند یا از ورود به هر سرویسی که ادعا می کند قادر است این کار را انجام دهد، خودداری کنید. در واقع، هیچ راه قابل اطمینانی برای دریافت اطلاعات از فیس بوک برای این اپ ها یا سرویس ها وجود ندارد مگر اینکه از طریق جاسوسی این کار را انجام دهند.

حال اگر قبلا یک افزونه مرورگر برنامه فیس بوک را که ادعا کرده می تواند کمک کند تا متوجه شویم چه کسی از پرفایلمان دیدن کرده است، نصب کرده باشیم، در چنین شرایطی چه باید کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بدون درنگ همین الان این برنامه ها را پاک کنید و از شرشان خلاص شوید.

اگر برای حذف آن ها نیاز به کمک دارید، می توانید از طریق لینک های راهنمایی که در ادامه در اختیارتان می گذاریم، تمام مراحل حذف را به خوبی انجام دهید.

uninstalling extensions from any browser

removing third-party Facebook apps

فورا رمز فیس بوک خود را تغییر داده و مراحل دیگر را برای تایید حساب خود با دقت انجام دهید. شما می توانید برای ایمن سازی حساب کاربری فیس بوک خود روی لینک زیر کلیک کنید که شامل راهنمای جامع این شبکه اجتماعی است.

 ecuring your Facebook account

مراقب باشید؛ روش InitialChatFriendsList جعلی است!

وب‌سایت های زیادی وجود دارند که ادعا می‌کنند چگونه کسانی که در فیس بوک پروفایل شما را چک کرده‌اند، مشاهده نمایید و به همین دلیل شما را تشویق می کنند یک سری افزونه های ناامن را بر روی مرورگر نصب کنید.

این وب‌سایت ها همچنین روش های دیگری را نیز معرفی می کنند که خودتان می توانید با هر مرورگری انجام دهید. آنها به شما می گویند که داخل سورس کد صفحه پروفایل فیس بوک خود، عبارت InitialChatFriendsList را جستجو کنید. رشته ای از اعدادی که بعد از این عبارت در کد مشاهده می کنید، همان ID کاربرانی هستند که پروفایل شما را دیده اند.

در حالی که این اعداد نشانگر همان آیدی کاربران است، اما این کاربران افرادی نیستند که پروفایل شما را چک کرده اند و در واقع افرادی هستند که بیشترین مکالمه را با آن ها داشته اید و جزو دوستانتان هستند.





منبع : کلیک 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار