کد خبر: ۱۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 14
چین در نظر دارد ایستگاه پلیسی را راه اندازی کند که کاملاً توسط هوش مصنوعی اداره می شود و هیچ نیروی انسانی در آن دخالت ندارد.
به گزارش آی تابناک : اوایل این هفته اعلام شد چین در حال ساخت ایستگاه پلیسی است که به طور کال توسط هوش مصنوعی اداره می شود. ایستگاه پلیس مورد بحث در یکی از شهرهای بزرگ چین راه اندازی خواهد شد.
طبق گزارش ها این ایستگاه هوشمند در خدمات ثبت نامی و امتحانات رانندگی از طریق دستگاه شبیه ساز کمک خواهد کرد. این مرکز همچنین مجهز به فناوری پیشرفته تشخیص چهره خواهد بود که توسط Tencent توسعه داده شده است.

ایستگاه پلیس هوش مصنوعی در چین

ایستگاه پلیس هوش مصنوعی در چینبا توجه به اینکه هیچ نیروی انسانی در این ایستگاه فعالیت نمی کند، در نتیجه به صورت شبانه روزی و در تمام روزهای هفته خدمت رسانی خواهد کرد.
شهروندان برای ورود به این ایستگاه از چهره خود به عنوان کارت شناسایی استفاده می کنند. در واقع تجهیز این ایستگاه به فناوری تشخیص چهره پیشرفته نیز به همین منظور است.

ایستگاه پلیس هوش مصنوعی در چین

ایستگاه پلیس هوش مصنوعی در چینبدین ترتیب شهروندان نیازی به پر کردن فرم ها و همچنین ورود به سیستم از طریق یک برنامه ندارند. با تشخیص چهره تمامی اطلاعات مورد نیاز برای کمک به فرد ارائه می شود.
این فناوری نمونه مفهومی جالبی است که می تواند در سازمان های دولتی دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد. تأسیس این ایستگاه نشان می دهد که چین در تسریع استفاده از هوش مصنوعی در زندگی روزمره شهروندان خود بسیار جدید است.





منبع : ابرگیزمو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار