کد خبر: ۱۳۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 14
برطبق گزارش جدید یکی از مؤسسات، نسل بعدی بلندگوی هوشمند اپل همراه با سیستم تشخیص چهره فیس‌‌ آی‌دی عرضه خواهد شد.

به گزارش آی تابناک : اولین نسل بلندگوی هوشمند اپل که با نام هوم‌پاد شناخته می‌شود، ماه آینده برای خرید در دسترس قرار خواهد گرفت. حال گزارش جدیدی از مؤسسه Nikkei منتشر شده که درباره‌ی ویژگی‌های نسل آتی این دستگاه گمانه‌زنی می‌کند. بر اساس این گزارش، احتمالاً نسل بعدی هوم‌پاد که برای عرضه در سال ۲۰۱۹ در نظر گرفته شده است، از سیستم تشخیص چهره فیس‌ آی‌دی مشابه در آیفون ۱۰ استفاده خواهد کرد.

این مؤسسه با تکیه به نقل قولی از رئیس شرکت اینونتک اپلیاینس، چنین گزارشی داده است. شرکت یادشده وظیفه‌ی ساخت و تولید هوم‌پاد و ایرپادهای اپل را بر عهده دارد. در این نقل قول، دیوید هو به رشد محبوبیت بلندگوی هوشمند در بین مردم اشاره می‌کند و از تلاش شرکت‌ها برای به‌کارگیری ویژگی‌هایی مانند تشخیص چهره و تصاویر سخن می‌گوید.

البته شرکت فوق علاوه بر محصولات اپل، وظیفه‌ی ساخت محصولات سُنُس را نیز بر عهده دارد؛ اما برطبق گزارش این مؤسسه،  گفته‌ی رئیس شرکت اینونتک اپلاینس، به نسل آینده هوم‌پاد مربوط می‌شود.

ما متوجه گرایش مهندسان به طراحی بلندگوهای هوشمندی هستیم که نه‌تنها با [تکنولوژی] تشخیص صدا همراه خواهند بود، بلکه شامل ویژگی‌هایی مانند تشخیص چهره و تصویر نیز هستند.

مانند ویژگی‌های برگرفته از هوش‌مصنوعی که زندگی مردم را آسان‌تر و استفاده از محصولات را ساده‌تر می‌کند.

برطبق گفته‌ی تحلیلگر مؤسسه Yuanta Investment Consulting، سال ۲۰۱۹ سالی خواهد بود که شاهد استفاده از دوربین‌ سه‌بعدی در هوم‌پاد خواهیم بود.

اگرچه گزارش اخیر اندکی به آینده‌ نگاه دارد؛ اما این نخستین‌ بار نیست که درباره‌ی مزین‌ شدن هوم‌پاد به این ویژگی می‌شنویم. در ماه می سال گذشته، گزارشی به همین موضوع پرداخت و احتمال استفاده از سنسورهای تشخیص چهره در هوم‌پاد را مطرح کرد.

به‌ نظر می‌رسد پیش‌از اینکه پای این تکنولوژی به هوم‌پاد کوپرتینونشین‌ها باز شود، شاهد حضور آن در آیپد اپل باشیم.

هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای عرضه‌ی هوم‌پاد مشخص نشده است. اپل در رویداد WWDC امسال از عرضه‌ی این  بلندگوی هوشمند در دسامبر سال جاری خبر داد.






منبع : 9TO5MAC
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار