کد خبر: ۱۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 13
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با وزیر علوم و فناوری آفریقای جنوبی دیدار کرد و در این دیدار بر گسترش همکاری های علمی و فناوری دو کشور تاکید شد.
به گزارش آی تابناک : سورنا ستاری در دیدار با نالدی ماندیا پاندور، وزیر علوم و فناوری آفریقای جنوبی، بر گسترش همکاری های دو جانبه تاکید کردند و با اشاره به دیدار پیشین خود با یکدیگر در حاشیه اجلاس سالانه علم و فناوری در ژاپن، توسعه همکاری های دو کشور را ضروری دانستند. 

ستاری در این دیدار، مهم‌ترین محور تعامل با جامعه جهانی را پتانسیل بالای انسانی کشور عنوان کرد و گفت: ایران گام‌های بلندی را برای گذار از یک اقتصاد منبع‌محور به سوی اقتصادی متکی به توانمندی نیروی انسانی برداشته است.

وی افزود: در حال حاضر ایران با در اختیار داشتن ۵ میلیون دانشجو و چهارمین کشور تربیت‌کننده فارغ‌التحصیل رشته‌های فنی و مهندسی در مسیر اقتصادی دانشی حرکت می‌کند. 

ستاری در ادامه با اشاره به برگزاری سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی در اول آبان سال جاری در پرتوریا و امضا سند آن توسط وزیر امور خارجه ایران و وزیر روابط و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی، عنوان کرد: بر اساس بند «علم و فناوری» این سند، خواهان افزایش تعاملات و همکاری‌ها با آفریقای جنوبی هستیم.

در ادامه این جلسه، نالدی ماندیا پاندور، وزیر علوم و فناوری آفریقای جنوبی ضمن تشکر از میزبانی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، بر آمادگی و وجود ظرفیت‌های تعامل میان کشورش با ایران تاکید کرد.

ماندیا پاندور، مهترین مشکل آفریقای جنوبی را وضعیت اشتغال جوانان آفریقا عنوان کرد و گفت: راه اندازی استارتاپ‌ها، انکوباتورها و مراکز نوآوری از مهمترین اولویت‌های همکاری آفریقای جنوبی با ایران است. 

وی همچنین تصریح کرد: آفریقای جنوبی آمادگی دارد که در سطح بنگاههای کوچک و متوسط تسهیلاتی را در اختیار فناوران و مهندسان ایرانی قرار دهد.




منبع : معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار