کد خبر: ۱۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 13
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: سه هزار و 300 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که بیش از 90 درصد آنها در دولت یازدهم ایجاد شده است.
به گزارش آی تابناک : سورنا ستاری روز دوشنبه در نشست با نخبگان صنعتی و دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد در گچساران افزود: حمایت‌های دولت از شرکت‌های دانش بنیان ریسک سرمایه گذاری در این شرکت‌ها را کاهش داده است.
وی اضافه کرد : متوسط رشد در شرکت‌های دانش بنیان در جهان هفته‌ای 10 درصد است و در صورتی که کشوری این رشد را نداشته باشد در آن مشکل ایجاد شده است.
ستاری اظهار کرد: توسعه پارک‌های علم و فناوری در کشور از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم بوده است.
به گفته وی عمده جوانان زیر 30 سال در پارک‌های علم و فناوری کشور مشغول فعالیت هستند.
ستاری افزود: کهگیلویه و بویراحمد در حوزه نفت، گاز و گیاهان دارویی دارای ظرفیت‌های بسیار مناسبی دارد و تنوع گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل آب و هوای آن از اروپا بیشتر است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار کرد: در صورتی که صنایع تبدیلی در این زمینه در استان راه اندازی شود این استان رشد خواهد کرد.
وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها مبدأ تحرک و پویایی در حوزه‌ها مختلف هستند گفت: با ایجاد بسترهای مناسب می‌توان برای بیش از 6 هزار دانشجوی شهرستان گچساران شغل ایجاد کرد.
ستاری با بیان اینکه دانشگاه‌ها نباید متکی به شهریه باشند افزود: 60 تا 70 درصد بودجه دانشگاه‌ها باید از محل فروش فناوری تأمین شود.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به نقش بخش خصوصی در کارهای پژوهشی گفت: نوآوری با توانمندی بخش خصوصی پدیدار خواهد شد.
ستاری گفت: ارائه تسهیلات با سود پایین و برخورداری شرکت‌های دانش بنیان از معافیت‌های مالیاتی و گمرکی، از جمله حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این گونه شرکت‌ها است.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان امروز /دوشنبه/ وارد گچساران شد.
شرکت در نشست با نخبگان صنعتی و دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد و بازید از نمایشگاه دستاوردهای نخبگان گچساران از جمله برنامه‌های معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر یک روزه به گچساران بود.





منبع : ایرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار