کد خبر: ۱۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 13
مقاومت در برابر نفوذ آب، در حال تبدیل شدن به یک ویژگی استاندارد در گوشی های هوشمند است، امروزه اکثر پرچمداران بازار گوشی های هوشمند در عین حال زیبایی و ظرافت، ضد آب نیز هستند.
به گزارش آی تابناک : مقاومت در برابر نفوذ آب، در حال تبدیل شدن به یک ویژگی استاندارد در گوشی  های هوشمند است؛ در گذشته گوشی های هوشمند کمی از این ویژگی برخوردار بودند؛ آنها ظاهری حجیم و نه چندان زیبا داشتند و همین عامل باعث می شد تا کمتر کاربری به خرید آنها سوق پیدا کند، اما امروزه اکثر پرچمداران بازار گوشی های هوشمند در عین حال زیبایی و ظرافت، ضد آب نیز هستند، در ادامه به معرفی بهترین گوشی های ضد آب بازار می پردازیم.
 
گوشی های سری Xperia شرکت سونی پیشتر از محصولات سایر شرکت های فعال در حوزه تولید گوشی های هوشمند از ویژگی ضد آب بودن برخوردار بودند؛ در واقع این سری از محصولات شرکت سونی سهم زیادی در استاندارد سازی این ویژگی داشته اند. همانطور که امروز شاهد آن هستیم شرکت های مختلف دیگر نیز در حال اضافه کردن ویژگی ضد آب بودن به گوشی های هوشمند برند خود هستند و اخذ گواهینامه های IP67 و IP68 توسط اکثر گوشی های هوشمند قدرتمند و به روز، گواهی بر این مسئله است. البته در حال حاضر، مقاومت گوشی های هوشمند در مقابل نفوذ آب در حدی نیست که بتوانید با در دست داشتن گوشی خود و بدون نگرانی از آسیب دیدن گجت، به دریا و یا استخر بروید و فقط می توانید در زیر بارش باران و یا در هنگام استحمام از آنها استفاده کنید.

البته گوشی هایی نیز وجود دارند که در مواقعی مانند سقوط گجت درون استخر می توانند تا چند دقیقه و بدون آسیب در مقابل نفوذ آب به محفظه خود مقاومت کنند؛ اما این آخرین سطح موجود در مقاومت یک گوشی هوشمند در مقابل نفوذ آب و مایعات است و هنوز نمی توانید بدون نیاز به نصب قاب های حرفه ای مانند محصولات شرکت های P21 و Hzo، گوشیتان را چندین متر به زیر سطح آب ببرید.

البته با توجه به روندی که بازار گوشی های هوشمند در آن قرار گرفته انتظار می رود تا در چند سال آینده میزان مقاومت گوشی های هوشمند در برابر نفوذ مایعات افزایش پیدا کند و شاید روزی بتوانید به هنگام غواصی هم از گوشی خود استفاده کنید؛ در ادامه برترین گوشی های ضد آب بازار را به شما معرفی می کنیم.

1- Apple iPhone X
 
بهترین گوشی های ضد آب موجود در بازار (اشتری) 

اپل همزمان با دهمین سالگرد پیدایش آیفون ها، به طور رسمی از iPhone X رونمایی کرد؛ iPhone X چه در مقایسه با سایر آیفون های تولید شده تا به امروز و چه در مقایسه با سایر گوشی های هوشمند موجود در بازار، ویژگی های برجسته و قابل توجهی دارد.

صفحه نمایش 5.8 اینچی این گجت بزرگ ترین صفحه نمایش به کار رفته در تولید آیفون ها است و علاوه بر این iPhone X اولین گوشی هوشمند شرکت اپل است که در تولید صفحه نمایش آن از پنل OLED استفاده می شود؛ حاشیه صفحه نمایش به طور شگفت آوری کاهش داشته و هر دو لنز موجود در دوربین دوگانه این گجت از فناوری لرزشگیر اوپتیکال بهره می برند؛ البته با توجه به این مسئله که ارزان ترین نمونه این گجت قیمتی معادل 5 میلیون تومان دارد، واضح است که اهالی کوپرتینو هزینه طراحی و تولید iPhone X را به طور تمام و کمال از مشتریان خود وصول خواهند کرد.
 


2- Google Pixel 2
 
بهترین گوشی های ضد آب موجود در بازار 

دوربین 12 مگاپیکسلی به کار رفته در تولید این گجت، جذاب ترین ویژگی آن را تشکیل داده است؛ کیفیت و دقت ثبت تصاویر و ویدئو ها بسیار بالاست و دوربین Pixel 2 می تواند با استقاده از تنها لنز به کار رفته در تولیدش عکس هایی پرتره با افکت تصویری Bokeh را به ثبت برساند؛ علاوه بر این وجود نام پردازنده اسنپدراگون 835 در لیست مشخصات سخت افزاری این گوشی 5 اینچی، خیال کاربران را از سطح قدرت و توانمندی های این گجت آسوده کرده است.

Pixel 2 XL هم از دیگر پرچمداران ضد آب بازار گوشی های هوشمند است؛ و علی رغم اینکه صفحه نمایش 6 اینچی این گجت می تواند برای علاقه مندان به فبلت ها جذاب باشد، پیشنهاد می کنیم فعلا از خرید آن صرف نظر کنید؛ گزارش های زیادی از کاربران این فبلت در مورد سوختن صفحه نمایش آن منتشر شده و همه منتظرند تا گوگل این نقص غیر قابل قبول موجود در برخی از گجت ها را بر طرف کند.
 

 
3- Samsung Galaxy S8 Active
 
بهترین گوشی‌های ضد آب بازار موبایل 

اگر به دنبال خرید گوشی ای قدرتمند و با کیفیت هستید که علاوه بر نفوذ آب در مقابل دیگر نا ملایمات محیطی نیز مقاومت کند، پیشنهاد می کنیم Galaxy S8 Active را در میان دیگر گوشی های مورد نظر خود قرار دهید. این گجت در واقع نمونه ای جان سخت از گوشی Galaxy S8 شرکت سامسونگ است که علاوه بر نفوذ آب، در مقابل ضربه های شدید نیز مقاومت بالایی دارد. از دیگر پیشرفت های موجود در Galaxy S8 Active در مقایسه با نمونه اصلی می توانیم به افزایش 1000 میلی آمپری در ظرفیت باتری آن اشاره کنیم که می تواند چندین ساعت به عمر باتری این گجت اضافه کند.
 


4- LG V30
 
بهترین گوشی های ضد آب موجود در بازار (اشتری) 

LG V30 با بهره مندی از یک صفحه نمایش با کیفیت 6 اینچی، حاشیه تصویر نا چیزو دوربین اصلی دوگانه از قدرتمند ترین گوشی های هوشمند سال 2017 به حساب می آید. البته ویژگی های سخت افزاری تنها نکات مثبت موجود در این گجت نبوده و ویژگی های نرم افزاری موجود در این گوشی نیز به جذابیت آن دامن می زنند. از جمله ویژگی های نرم افزاری پیش فرض موجود در LG V30 می توان از ابزار های جالب و کاربردی در ضبط ویدئو، شناسایی و احراز هویت صوتی و تصویری و ارائه راه هایی جالب و جدید برای دسترسی سریع به میان بر ها و نرم افزار ها نام برد.
 


5- iPhone 8 و iPhone 8 Plus
 
بهترین گوشی های ضد آب موجود در بازار (اشتری) 

iPhone 8 و iPhone 8 Plus به عنوان جایگزینان سال 2017 برای گوشی های iPhone 7 و iPhone 7 Plus به بازار آمده اند؛ گرچه طراحی نسبتا قدیمی این دو گوشی تا حدی کاربران را دلسرد کرده اما نمی توانیم از برخی از پیشرفت های موجود در آنها چشم پوشی کنیم؛ دوربین های با کیفیت تر و دقیق تر، قاب پشتی شیشه ای زیبا و البته مقاوم و پشتیبانی از شارژ بی سیم از جمله ویژگی های جدید اضافه شده به این گجت هاست، اگر قصد خرید گران ترین آیفون تولید شده تا به امروز و یا iPhone X را ندارید، iPhone 8 و iPhone 8 Plus می توانند انتخاب های ارزان تری برایتان باشند.
 


6- Samsung Galaxy Note 8، Samsung Galaxy S8 و Samsung Galaxy S8 Plus
 
بهترین گوشی های ضد آب موجود در بازار 

Galaxy Note 8 جدید ترین و قدرتمند ترین فبلت موجود در سری محصولات Galaxy Note  شرکت سامسونگ است که ویژگی های جذاب زیادی مانند دوربین دوگانه و کاربرد های متنوع و جدیدی از قلم نوری S Pen را به کاربر ارائه می کند؛ اما اگر نیازی به یک قلم نوری ندارید و یا از صفحه نمایش بزرگ این گجت خوشتان نمی آید، می توانید نسبت به خرید آخرین پرچمداران گوشی های Galaxy S و یا Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus اقدام کنید، هر سه گجت مذکور به ویژگی هایی مانند بهره مندی از دستیار هوشمند مجازی شرکت سامسونگ به نام Bixby، استفاده از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 835 و احراز هویت از روی چهره مجهز هستند.
 


7- LG G6
 
بهترین گوشی های ضد آب موجود در بازار 

بسیاری از کاربران از وجود ویژگی ضد آب بودن در کنار باتری غیر قابل تعویض موجود در LG G6، ابراز نا امیدی کرده اند اما این شرکت کره ای امیدوار است تا پیشرفت های معدود اعمال شده در این گجت مانند افزایش ظرفیت باتری و پشتیبانی از شارژ بی سیم بتواند نقاط ضعف G6 را پوشش دهد، از دیگر ویژگی های مثبت این فبلت می توان به بهره مندی از دوربین اصلی دوگانه، پشتیبانی از دستیار هوشمند مجازی Google Assistant و صفحه نمایش 5.7 اینچی با کیفیت به کار گرفته شده در آن اشاره کرد.
 


8- Sony Xperia XZ Premium
 
بهترین گوشی های ضد آب موجود در بازار 

با وجود اینکه سبک طراحی به کار رفته در تولید XZ Premium کمی قدیمی به نظر می رسد، اما نمی توانیم به سادگی از کنار نقاط قوت این گوشی هوشمند عبور کنیم. بهره مندی از صفحه نمایشی با کیفیت خیره کننده 4K، دوربین اصلی 19 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئو هایی خارق العاده در حالت Slow Motion و استفاده از آخرین نسل پردازنده های شرکت کوالکام و یا اسنپدراگون 835 تنها قسمتی از نقاط قوت این گجت هستند.

وجود گواهینامه IP 68 در میان سایر مشخصات این گوشی بدین معنی است که می توانید Xperia XZ Premium را بدون نگرانی به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب نگه دارید و یا از آن به منظور عکس برداری و ضبط ویدئو در داخل استخر استفاده کنید. 





منبع : برترین ها 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار