کد خبر: ۱۳۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 12
مدیر پارک علم و فناوری یزد گفت: صادرات محصولات فناوری این مجموعه از سال 1393 تاکنون به 1.6 میلیون دلار رسید و برای 600 نفر نیز اشتغال پایدار ایجاد شده است.
به گزارش آی تابناک : داریوش پورسراجیان روز یکشنبه در نشست خبری افزود: سه سال گذشته 240 هسته و موسسه فناوری مورد حمایت پارک علم و فناوری یزد قرار گرفت و با حمایت صندوق پژوهش فناوری کشور در هفت طرح خطرپذیر (VC) نیز سرمایه گذاری شد.
وی، انعقاد افزون بر 50 تفاهم نامه همکاری با نهادهای مرتبط با علم و فناوری، عرضه 50 طرح فناوری، ارزیابی 261 پرونده و ثبت 99 اختراع و 22 طرح نوآوری، راه اندازی دفتر مبادلات بین المللی (آژانس توسعه) گرجستان در یزد و انعقاد 40 تفاهم نامه همکاری با شرکت های خصوصی و دستگاه های این کشور را از جمله فعالیت های سه سال گذشته عنوان کرد.
پورسراجیان با یادآوری سابقه 15 ساله پارک علم و فناوری یزد یادآور شد: این مجموعه برای ترویج، ترغیب و ایجاد ضرورت در عرضه فناوری به طور عمده بر روی ارتقای کیفیت تمرکز دارد و بر این اساس برای رفع چالش های پیش روی شرکت ها در بازار تلاش می کند.
وی با بیان اینکه هم اکنون 160 شرکت در پارک علم و فناوری یزد استقرار دارند، افزود: 40 شرکت نیز در صف استقرارند و به زودی با راه اندازی ساختمان جدید با پنج هزار متر در مجموعه اقبال یزد مستقر خواهند شد.
وی ادامه داد: اکنون 80 شرکت دانش بیان در استان یزد فعال اند که از این تعداد 29 شرکت در پارک علم و فناوری استقرار دارند.

** سیزدهمین جشنواره ایده های برتر در یزد برگزار می شود
مدیر پروژه سیزدهمین جشنواره ایده های برتر و سومین جشنواره شتاب ملی نیز گفت: سامانه ایده گیر این جشنواره به نشانی www.chosen-hdea.ir از اول آبان فعال شده و در حال جمع آوری ایده هاست.
شهرام شکوهی افزود: ایده های دریافتی پس از عملیات غربالگری، ابتدا در مرحله استانی داوری می شود و سپس از هر استان سه ایده برتر برگزیده برای رقابت ملی به یزد ارسال خواهد شد.
وی با بیان اینکه الکترونیک، هوا فضا، علوم پزشکی، هنر و علوم انسانی، معدن، صنایع فلزی، پلیمر و بیومواد از محورهای جشنواره ایده های برتر است، ادامه داد: قرار است صاحبان ایده های برتر ملی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی شوند و در هفته پژوهش مورد تجلیل قرار گیرند.
وی، ﺗﺮوﻳﺞ ﺧﻼﻗﻴﺖ و ﻧﻮآوری، ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﻧﻴﺮوﻫﺎی ﺧﻼق و ﺑﺮﻗﺮاری ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ آﻧﻬﺎ و ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﻫﺎی ﻓﻨﺎوری ﻣﻮﺟﻮد در ﻛﺸﻮر را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
شکوهی با بیان اینکه سال گذشته 120 ایده از استان یزد به جشنواره ایده های برتر ارسال شده بود، تاکید کرد: پس از این جشنواره، پارک علم و فناوری و برگزارکنندگان جشنواره برای درآمدزا شدن ایده های ارسال شده تلاش و همکاری می کنند.






منبع : ایرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار