کد خبر: ۱۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 12
اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به کشور چین سفر کرده و انتظار می‌رود که در این سفر، قراردادهایی به ارزش 25 میلیارد دلار میان چین و آمریکا منعقد شود. یکی از قراردادهایی که به امضای طرفین رسیده، یادداشت تفاهم غیرالزام‌آور میان کوالکام و سه شرکت چینی فعال در تولید گوشی‌های هوشمند به نام‌های شیائومی، ویوو و اوپو است.

به گزارش آی تابناک : براساس این قرارداد که ارزش آن به 12 میلیارد دلار می‌رسد، شرکت کوالکام می‌بایست در طی یک دوره زمانی سه ساله، قطعات تولیدی خود را به این سه شرکت چینی بفروشد. گفتنی است این سه شرکت علاوه‌بر کوالکام، قطعات مورد استفاده در محصولات خود را از شرکت تایوانی مدیاتک نیز خریداری می‌کنند که البته بخش قابل‌توجهی از اسمارت‌فون‌های این شرکت‌ها مجهز به پلتفرم‌های موبایلی کوالکام روانه بازار می‌شوند.

کوالکام

از طرفی دیگر، بخش عمده‌ای از درآمدهای این شرکت فعال در تولید تراشه‌های موبایلی، از طریق فروش محصولات به تولیدکنندگان چینی تامین می‌شود. بنابراین، این قرارداد می‌تواند به نفع تمامی ‌این چهار شرکت باشد.

کمتر از یک هفته پیش، شایعاتی در خصوص احتمال واگذاری کوالکام به کمپانی بزرگ Broadcom با قراردادی به ارزش 130 میلیارد دلار به گوش می‌رسید که هنوز صحت و سقم آن مشخص نشده است. گفتنی است شرکت Broadcom در سال 2015 با مبلغ 36 میلیارد دلار توسط Avago خریداری شد. اخیرا شنیده شده که کوالکام نیز در تلاش است تا بتواند شرکت NXP را که در زمینه تولید محصولات نیمه‌هادی فعالیت دارد، به زیرمجموعه‌های خود اضافه کند.





منبع : GIZMOCHINA 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار