کد خبر: ۱۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 12
سه‌چهارم خودروهایی که در سال 2017 برای حمله تروریستی به عابران پیاده مورد استفاده قرار گرفتند استانداردهای عمومی برای تشخیص موانع پیرامون خود را شامل می شدند.
به گزارش آی تابناک : گروه‌های تروریستی این روزها بیشتر حملات خود را با استفاده از اتومبیل و به خصوص خودروهای وَن انجام می‌دهند، و در آخرین حمله آنها با یک دستگاه خودرو در یکی از محله‌های شلوغ شهر نیویورک چندین نفر جان خود را از دست دادند.
در چنین شرایطی بسیار دشوار است که خودرو که به عنوان یک سلاح خطرناک در اختیار تروریست‌ها قرار گرفته است و با آن به مردم حمله می‌کنند را متوقف کرد. ولی کارشناسان می‌گویند فناوری‌های جدید جلوی حرکت خودروهای تروریستی را می‌گیرند.

مدیران شهری هم‌اکنون در تلاشند تا با برنامه‌ریزی دقیق برای قرار گرفتن محل مجسمه‌ها، کابل‌ها و... محافظت بیشتری را از عابران پیاده انجام دهند. ماموران پلیس نیز می‌کوشند با استفاده از نیروهای اطلاعاتی جلوی هرگونه حمله احتمالی را بگیرند و افسران خود را برای مواجه با چنین شرایطی آماده کنند. مردمان عادی نیز پیشنهادات و توصیه‌های مختلف را در اختیار می‌گیرند تا در مقابل حمله تروریستی با خودرو ایمن بمانند. ولی هیچ کدام از این راهکارها نمی‌تواند ایمنی کامل را برقرار کند.

نتایج حاصل از بررسی‌های جدید مرکز Consumer Reports نشان داد سه‌چهارم خودروهایی که در سال 2017 برای حمله تروریستی به عابران پیاده مورد استفاده قرار گرفتند استانداردهای عمومی برای تشخیص موانع پیرامون خود را شامل می شدند.
این خودروها قادر بودند تمام اشیاء پیرامون خود از جمله عابران پیاده را تشخیص دهند و از برخورد با آنها جلوگیری کنند.
کارشناسان بر این باورند که در سال 2022 میلادی سیستم هوشمند ترمز اضطراری در تمام خودروهایی که در کشور آمریکا فروخته می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قابلیت‌های امنیتی در اتومبیل‌های امروزی از جمله سیستم هشدار خروج از خط، سیستم تثبیت سرعت انطباقی، سیستم جلوگیری از برخورد با اشیاء‌ پیرامون و... به یک گزینه‌های عمومی در تمام اتومبیل‌ها تبدیل شده‌اند و حسگرهایی که اطراف خودرو کار گذاشته می‌شوند جلو برخورد آن با عابران پیاده را می‌گیرند.






منبع : ایتنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار