کد خبر: ۱۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 12
اپل مدت طولانی است که بر روی واقعیت افزوده در حال کار است اما این که هدست های واقعیت افزوده این کمپانی چه زمانی عرضه شود مشخص نیست.
طبق گزارش های رسیده بلومبرگ ادعا کرده است که اپل قصد دارد در سال 2019 هدست AR خود را معرفی کند  و احتمالا در سال 2020 آن را برای عموم عرضه کند. این هدست دارای یک نمایشگر جدید ، یک سخت افزار جدید و یک نرم افزار جدید به جای IOS موبایل که الان ARkit را اجرا می کند خواهد داشت، که ظاهرا این سیستم عامل  با نام ROS به معنای سیستم عامل واقعیت افزوده عرضه خواهد شد.

طبق اطلاعات رسیده این شرکت درحال کار روی فعال سازی صدا توسط سیری، پنل های لمسی و حرکات سر می باشد. برنامه های کاربردی برای آن فعلا اتاق جلسات مجازی و پخش ویدیو 360 درجه می باشد.مشخص نیست آیا VR را هم این دستگاه پشتیبانی می کند یا خیر ! اما گزارش ها بر استفاده HTc vive و همچنین دو دستگاه مشابه Oculus و Gear VR سامسونگ برای آزمایش به میان آمده است.

 با توجه به پتنت های ثبتی اپل خیلی جای تعجب ندارد که اپل در حال کار بروی AR باشد.اپل از این فرصت تا سال آینده برای بهبود ARkit با ابزارهای نرم افزاری بیشتر و قابلیت چند کاربره استفاده خواهد کرد.
باید ببینیم آیا این خبر صحت دارد. البته با توجه به زمان بندی ها و کارکردن مایکروسافت بر روی HoloLens خیلی دور از انتظار نیست.

مترجم :سعید پوری
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار