کد خبر: ۱۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 11
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: وقتی در بازار ۹۵ درصد قاچاق تلفن همراه داریم، زنجیره‌ای که از قاچاق تلفن همراه سود می‌بردند، به دنبال آشفتگی بازار و شکست طرح رجیستری می‌افتد.

به گزارش آی تابناک : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأیید افزایش قیمت تلفن همراه در بازار، گفت: وقتی در بازار به گزارشی 95 درصد و به گزارشی 80 درصد قاچاق تلفن همراه داریم، زنجیره‌ای که از قاچاق تلفن همراه سود می‌بردند، به دنبال آشفتگی بازار می‌افتد.

وی در ادامه افزود: قاچاق‌چی و قاچاق فروش به شکست کشاندن طرح رجیستری امیدوار است. این افراد حتی به دنبال شکست طرح در افکار عمومی و ذهن مردم هم هستند.

آذری جهرمی با اشاره به نظارت سازمان حمایت از مصرف کننده بر بازار تلفن همراه، تصریح کرد: در حوزه عملیاتی هنوز هیچ اقدامی نکرده‌ایم که قیمت‌های جدید تعیین و احیاناً گران شود. گوشی پشت ویترین مغازه‌ها، همان گوشی سابق است و هیچ تغییری در قیمت رخ نداده تا توجیهی برای گران فروشی عرضه کننده باشد. مردم برای خرید گوشی تلفن همراه عجله نکنند و با نخریدن گوشی گران، به نوعی با گران فروشی تلفن همراه مقابله کنند. ظرفیت بازگشت قیمت‌ها به حالت قبل وجود دارد و انتظار ایجاد این ظرفیت از سوی مردم هم وجود دارد.

وزیر ارتباطات درباره رجیستری گوشی‌های فعال گفت: مصرف کننده اقدامی برای رجیستری گوشی‌های فعال کنونی انجام نمی‌دهد، همگی شناسایی شده‌اند و به طور اتوماتیک، رجیستری می‌شوند. ما شروع به ثبت و باندل کردن شماره تلفن‌ها و شماره سریال گوشی‌ها کرده‌ایم که این همان رجیستری تلفن‌های دست مردم است.

وی افزود: برای گوشی‌های جدید، مکانیزمی طراحی شده که به محض وارد کردن سیم کارت در تلفن همراه، اطلاعات موبایل در سامانه بررسی می‌شود و با لیست واردات رسمی از گمرک تطبیق داده می‌شود. در صورتی که از مبادی قانونی وارد نشده باشد، سرویس ارتباطی در اختیار آن قرار نمی‌گیرد.

آذری جهرمی در پایان گفت: دو راه برای اجرای طرح رجیستری وجود داشت؛ یا مثل سابق حجم عمده تلفن همراه قاچاق وارد کشور می‌شد و یا طرح رجیستری عملیاتی می‌شد. با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط با جدیت به دنبال اجرای هرچه موفق‌تر طرح رجیستری هستیم تا اختلال و قطعی در طول اجرای طرح نباشد.






منبع : دانشجو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار