کد خبر: ۱۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 11
با حمایت ستاد لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی, دومین شماره ویژه‌نامه فناوری لیزر و فوتونیک در راستای معرفی و ترویج عمومی در توسعه پایدار فناوری لیزر منتشر شد.
به گزارش آی تابناک : دومین شماره ویژه‌نامه علمی،تخصصی و پژوهشی" فناوری لیزر و فوتونیک"پیوست ماهنامه دانش‌بنیان ویژه آبان ماه 1396 با همکاری مشترک ستاد توسعه فناوری لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی و ستاد فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی منتشر شد.

این ویژه‌نامه در راستای معرفی هرچه بیشتر فعالیت‌ها و برنامه‌های ستاد توسعه فناوری لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی و در راستای معرفی و ترویج این فناوری با همکاری ستاد توسعه فرهنگ علم ، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان تهیه و اجراشده است.

گفت‌وگو با دکتر عزالدین مهاجرانی رییس پژوهشکده لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید بهشتی، گزارشی از برگزاری همایش سالانه لیزرهای صنعتی ایران، معرفی شرکت Fotona پیشکسوت لیزرهای پزشکی و  طراحی و ساخت دستگاه سنجش‌گر ابعاد ذرات توسط متخصصان داخلی، بومی‌سازی لیزر فمتو ثانیه، همچنین حفاری دورانی تا برش سنگ با لیزر برای رسیدن به طلای سیاه، تمیزکاری لیزری و کاربرد آن در صنعت، پروژه زیر ساخت نوری بی‌نهایت «ELI»، و ده‌ها مطلب خواندنی و نو در حوزه نوین لیزر و فوتونیک از دیگر موضوعاتی است که در این شماره به آن پرداخته شده است.





منبع : معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار