کد خبر: ۱۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 09
رقبای قدیمی، دو شرکت اینتل و AMD اوایل این هفته از یک همکاری تاریخی پرده برداشتند.

به گزارش آی تابناک : دو شرکت در حال کار روی چیپی هستند که پردازنده نسل هشتم قدرتمند اینتل و واحد پردازنده گرافیکی مجزای AMD روی آن سوار می شود. و حالا یک اتفاق دیگر هم رخ داده.

واضح است که اینتل در برابر انویدیا و AMD در بازار کارت های گرافیکی هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

راجا کدوری، مهندس و طراح ارشد AMD قرار است این شرکت را ترک گفته و به اینتل بپیوندد. کدوری قرار است به تیم رایانش بصری و Core اینتل بپیوندد، جایی که اینتل در آن قصد دارد واحد پردازنده گرافیکی مجزا و قدرتمند خود را بسازد.

کدوری در AMD مسئول توسعه APU، واحد پردازنده گرافیکی مجزا و دیگر فناوری های گرافیکی نوآورانه و پیشگام در صنعت بود. او همچنین دوره ای نیز در اپل به عنوان آرشیتکت گرافیکی مشغول به کار بود.

با این حال مشخص نیست که حضور کدوری در اینتل تا چه حد می تواند به کسب و کار گرافیک های این شرکت رونق ببخشد. واضح است که اینتل در برابر انویدیا و AMD در بازار کارت های گرافیکی هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

اینتل در بیانیه خود پیرامون این موضوع گفت که اگرچه میلیاردها کاربر در سراسر جهان حالا از پردازنده های اینتل بهره می برند اما افزوده شدن کدوری به تیم آن ها سبب خواهد شد تا در آینده، اینتل در زمینه هایی نظیر هوش مصنوعی، تصویر برداری، گرافیک و... حرف هایی برای گفتن داشته باشد.

کدوری قرار است از ابتدای ماه آینده میلادی به اینتل بپیوندد، درست قبل از ارائه محصول مشترک میان دو شرکت.






منبع : MSPU
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار