کد خبر: ۱۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 07
ما عموماً نام Qualcomm را با تراشه های اسنپدراگون می شناسیم، اما این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مودم در جهان است. این غول تکنولوژی جهان ممکن است به زودی تحت مالکیت یک شرکت دیگر قرار گیرد. گفته می شود که Broadcom قصد دارد کوالکام را با قیمت 130 میلیارد دلار خریداری کند.
به گزارش آی تابناک : پیشنهاد برودکام به ازای پرداخت 70 دلار برای هر سهم مطرح شده است که این موضوع ارزش سهام کوالکام را تا 33 درصد بالا برده است. این معامله در صورت قطعی شدن به یکی از بزرگترین معاملات دنیای تکنولوژی تبدیل می شود و برودکام را در رده سوم غول های تکنولوژی پس از اینتل و سامسونگ قرار میدهد.

میزان درآمد سالانه برودکام، کوالکام و NXP در سال 2017 مبلغ 51 میلیارد دلار خواهد بود که از این مبلغ 23 میلیارد دلار آن سود عملیاتی این شرکت ها است. کوالکام قصد دارد که کمپانی NXP را به قیمت 47 میلیارد دلار خریداری کند، اما سهامداران NXP با این موضوع موافق نیستند، آنها 110 دلار برای هر سهم این شرکت را کم میدانند. اما برودکام اعلام کرده است که کوالکام را چه با NXP و چه بدون آن خریداری خواهد کرد و معامله کوچکترین لزوماً یک معامله حیاتی نیست. با تمامی این اوصاف به نظر میرسد که سرمایه گذاران خود کوالکام هم خیلی از پیشنهادات راضی نیستند و ادعا میکنند که ارزش این کمپانی بیشتر از این مبالغ است.

کوالکام یکی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده چیپ ست حالا در معرض مشکلات فراوانی است. شکایت های این شرکت از اپل و اپل از آنها تأثیرات منفی زیادی بر روی این شرکت گذاشته است. کوالکام در یک پرونده حقوقی یک میلیارد دلاری از سمت اپل متهم به انحصارطلبی غیرمنصفانه شده است. طبق گزارشات کوپرتینویی ها به دنبال جایگزینی برای مودم ها کوالکام هستند و اینتل جایگزین احتمالی آنها در محصولات اپل خواهد بود.

Broadcom نیز پیش تر در زمینه تولید مودم های موبایل فعالیت میکرد، اما در سال 2014 از آن خارج شد. در آن سال توسط کمپانی سنگاپوری Avago به مبلغ 37 میلیارد دلار خریداری شد و از آن زمان نام Avago به برودکام تغییر پیدا کرد. Broadcom/Avago قصد دارد دفتر مرکزی خود را به ایالات متحده منتقل کند و گفته می شود که این بخشی از سیاست های بزرگتر این شرکت است.







منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار