تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 05
راه اندازی بالن با محموله مخابراتی برای ارائه اینترنت رایگان این سوال را ایجاد کرده که هزینه مکالمات اپراتورها در اربعین چگونه محاسبه می شود.
به گزارش آی تابناک : علاوه بر راه اندازی بالن با محموله مخابراتی برای ارائه  اینترنت رایگان، بر اساس نرخ های اعلام شده اپراتور همراه اول با ۱۹۰ تومان به ازا هر مگابایت اینترنت کمترین رقم را به خود اختصاص داده است.

 گسترش استفاده از خدمات اینترنت یکی از اهداف از پیش تعیین شده ایست که در راستای اجرایی کردن آن در سال جاری در ایام اربعین در مرزهای کشور اقدام به ارائه اینترنت رایگان کرده اند و به همین خاطر بالن با محموله مخابراتی توسط متخصصان این حوزه در مرز مهران راه‌اندازی شد که توانمندی انتقال و توزیع اینترنت وای فای تا شعاع حدود ۲۰ کیلومتر را دارد.

در کنار خدماتی که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفته اپراتورها نیز تعرفه های خود را برای زائرین کاهش داده اند تا جایی که بنا بر اعلام محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات علی رغم بدقولی اپراتورهای عراقی برای کاهش تعرفه، اپراتورهای ما به صورت یک طرفه تعرفه های خود را کاهش داده و بسته های مناسبی را برای زوار اربعین، طراحی کرده اند.

بر اساس اعلام اپراتورها هر مگابایت اینترنت همراه در اپراتور همراه اول ۱۹۰ تومان، در اپراتور ایرانسل ۲۹۹ تومان و رایتل korek ۲۹۰ تومان و zain ۴۶۰ تومان قیمت گذاری شده است.

تماس دریافتی برای اپراتور همراه اول ۷۹۰ تومان، ایرانسل ۷۹۹ تومان و رایتل korek ۵۰۰ تومان و zain ۸۳۰ تومان است.

تماس داخل عراق برای همراه اول ۳۹۰ تومان، ایرانسل ۷۹۹ تومان و رایتل korek ۷۸۰ تومان و zain ۹۲۰ تومان تعیین شده است.

تماس با ایران نیز برای همراه اول هزار و ۱۹۰ تومان، ایرانسل ۷۹۹ تومان و رایتل korek ۶۹۰ تومان و zain هزار و ۱۵۰ تومان تعیین شده است.

گفتنی است پیش از این صحبت هایی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با مسئولین مربوط کشور عراق در راستا سامان دهی به ارتباطات ایام اربعین صورت گرفته بود که متاسفانه این جلسات خروجی مرتبط را نداشته و اپراتورهای عراقی در بحث کاهش هزینه ها برای زوار همراهی لازم را نداشتند.

به همین خاطر پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به زائران ایرانی استفاده از سیم کارت های عراقی با زبان فارسی در زمان ورود به خاک کشور عراق بوده است.





منبع : میزان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار