کد خبر: ۱۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 05
همایش ایران و برزیل با محوریت مدیریت آب و فناوری های پایدار با حضور پژوهشگران شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس، محققان شرکت‌های خصوصی داخلی و فناوران برزیلی در سالن سراج این پارک برگزار شد.
به گزارش آی تابناک :  همایش ایران و برزیل با محوریت مدیریت آب و فناوری های پایدار با حضور نمایندگان دو کشور با موضوع آخرین تکنولوژی روز دنیا در حوزه مدیریت آب و استفاده صحیح منابع، به منظور توان سنجی و ایجاد بستر مناسب جهت همکاری های مشترک دو کشور، با سخنرانی آلوارو گالوانی رایزن بازرگانی برزیل در ایران و محسن شاطرزاده سفیر سابق ایران در برزیل برگزار شد.
آلوارو گالوانی ضمن ابراز خوشنودی از همکاری با ایران در زمینه فناوری های نوین گفت: در نظر داریم همکاری های خوبی با معاونت فناوری ریاست جمهوری و شرکت های نوآور ایرانی داشته باشیم و در این زمینه نظر گروه همراه کاملا مساعد است.
در ادامه محسن شاطرزاده سفیر سابق ایران در برزیل با تاکید بر اهمیت فینیپ FINEP و جایگاه این صندوق سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: شرکت های ایرانی فناور توجه ویژه ای به همکاری با فینیپ داشته و در نظر داشته باشند برزیل یکی از کشورهای موفق در عرصه فناوری روز دنیاست و می توانیم روابط خوبی را به دنبال همکاری های مشترک سال های قبل داشته باشیم.
وی با بیان اینکه برزیل بزرگترین سد آب را دارد و در این زمینه از تکنولوژی های روز دنیا بهره برده است، تاکید کرد: سد تایپو بزرگترین سد و مجموعه آب و برق دنیاست و نماینده پارک فناوری تایپو با حضور خود می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شرکت های فعال در این حوزه بدهد.
سفیر سابق ایران در برزیل همچنین در پایان سخنرانی خود گزارش کاملی از راهکارهای تعریف همکاری مشترک فناوری و نوآوری بین برزیل و ایران ارائه کرد و همچنین اوساکو مدیر فنی پارک تکنولوژی تایپو برزیل به معرفی برنامه ها و دستاوردهای خود پرداختند.
شرکت های فناور فعال در حوزه انرژی کشورمان از جمله شرکت تیام پارسی پاسارگاد، بهین آب زنده رود، کاوش صنعت توس، توزین الکتریک، آوسینا، پارس پویش فناور، طراحان تجهیز صنعتی پیشگامان، تام لوکوموتیو آریا به دستاوردها و توانایی های خود در این حوزه پرداخته و پیشنهاداتی را جهت تعامل و هم افزایی موثر مابین نوآوران و صاحبان فناوری دو کشور ارائه کردند.







منبع : معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار