کد خبر: ۱۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 04
عنوان انحصاری Spider-Man، این روز ها یکی از تیتر های اول هر خبرگذاری و منبعی است. طرفداران این ابرقهرمان دوست داشتنی امیدوار هستند تا سرانجام یک بازی اسپایدر من خوب و قابل قبول در سال ها و نسل های اخیر تجربه نمایند. پس از نمایش این عنوان در کنفرانس خبری شرکت سونی در نمایشگاه E3 2017، بسیاری از بازی‌بازان به وجد آمدند و با گیم‌پلی بسیار خوب و هیجان انگیزی طرف بودیم.
به گزارش آی تابناک : سونی Spider-Man را در کنفرانس Paris Game Week 2017 نیز نمایش داد تا ثابت کند حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده است. حال، طی یک پخش زنده از طرف استودیوی سازنده بازی، یعنی استودیوی اینسومنیاک گیمز (Insomniac Games)، نویسنده ارشد بازی، آقای Jon Paquette، طراح هنری بازی، آقای Jacinda Chew، کارگردان خلاقیت بازی،‌ آقای Brian Intihar و مدیر روابط عمومی ، آقای James Stevenson اطلاعات بسیاری را به دست ما رساندند و تریلر شگفت انگیزی که در کنفرانس پاریس نمایش داده شده را تحلیل کردند.

اول از همه، دریافتیم که تمام تریلر نمایش داده شده در کنفرانس سونی، به صورت کامل روی موتور بازی رندر می‌شده و هیچ عامل خارجی و کاذبی وجود نداشته است.

تیم توسعه بازی همیشه در این فکر بوده‌اند تا برای شخصیت پیتر پارکر، یک چهره عالی و بی نقص تهیه کنند. آن ها برای این کار از بازیگران واقعی و فناوری پیشرفته موشن کپچر استفاده کرده‌اند و همه حرکات چهره ها یا بدن در بازی به صورت موشن کپچر و واقعی هستند. متاسفانه اعلام نشد که این بازیگران چه کسانی هستند.

دست بند هایی که به دست پیتر پارکر بسته شده‌اند، در واقع وب‌شوتر یا همان تار افکن هستند؛ اگر بخواهیم به صورت دقیق تر بیان کنیم، آن ها تار افکن های مکانیکی به حساب می‌آیند و خود را داخل لباس اسنپ می‌کنند. روایط پیتر با مری جین واتسون، همان طور که تصور می‌شد و نمونه آن را در بسیاری از مدیوم ها مانند فیلم و کامیک دیده بودیم، پیچیده است.

تیم سازنده تصمیم گرفته تا چهره‌ای پیرتر و مسن تر را از زن عمو می به تصویر بکشد (با توجه به تصمیم کارگردانان دنیای سینمایی مارول که این شخصیت را جوان به تصویر کشیدند، این می‌تواند قدمی رو به جلو باشد) و به عقیده آن ها، این شخصیت به این گونه بیشتر در روایت داستان پیتر پارکر جای می‌گیرد. زن عمو می در داستان Spider-Man هنوز انرژی زیادی دارد و حتی در شلتر های مارتین لی داوطلب شده است. در واقع ۵ سال سابقه خدمات در پس زمینه او قرار گرفته است.

نکته بزرگی که در تریلر آخر بازی به چشم می خورد، این است که زمانی که اسپایدر من به موفقیت می‌رسد، پیتر پارکر در جای دیگر شکست می‌خورد. این یک تم و پس زمینه فوق‌العاده برای بازی است که سم ریمی نیز در سه گانه اسپایدر من از آن بهترین بهره را برد.

طبق اعلام سازندگان، بازی‌بازان می‌توانند در این عنوان تمام جنبه های زندگی پیتر پارکر را تجربه و مشاهده کنند و کنترل کردن او زمانی که اسپایدر من نیست، بخش مهمی از بازی را تشکیل می‌دهد. سازندگان می‌گویند که تعریف داستان یک پروتاگونیست بدون نشان دادن جنبه انسانی او، بسیار سخت است. با این حال، بخش اعظم بازی، پیتر به شکل اسپایدر من ظاهر می‌شود و قابل بازی است.

گفته شده که شخصیت مری جین نیز در Spider-Man قابل بازی است و او فعالیت هایی مرتبط با کار خود داردو هیچ اطلاعات دیگری در این مورد منتشر نشده است.

Miles Morales در بازی پیتر را می‌شناسد. او ۱۵ سال سن دارد و این در حالی است که پیتر، ۲۳ سال سن دارد. با این که بازی در مورد پیتر است و کاملا روی او تمرکز دارد اما داینامیک بین او و Miles Morales nv در جهت پردازش شخصیت او بسیار مهم است. شخصیت Miles Morales در اصل جزئی از بازی نبود اما زمانی که سازندگان در حال جست و جو و کاوش در داستان بازی بودند، او انتخاب و به عنصر جدیدی در داستان تبدیل شد. این شخصیت به سازندگان اجازه می‌داد تا جنبه دیگری از شخصیت پیتر پارکر با به مخاطبان نشان دهند.

Norman Osborn در بازی حضور دارد و به عنوان شهردار شهر نیویورک شناخته می‌شود که به دنبال رای جمع کرده است (برای دوره دوم). این نکته بسیار مهم است که تیم سازنده بازی با شرکت مارول همکاری خوبی داشته‌اند تا بتوانند لند مارک ها و مکان های مشهوری در شهر نیویورک را در بازی پیاده سازی کنند؛ به عنوان مثال، پایگاه Doctor Strange در بازی دیده می‌شود. علاوه بر این، سازندگان سعی کرده‌اند تا لند مارک ها را در موقعیت دقیق خود طراحی کنند. با این که شهر نیویورک در بازی به صورت تولید ۱ به ۱ و بزرگ شده نیست اما اینسومنیاک گیمز تلاش کرده تا شهر را با تمام مناطق خود خلق کند و حس نیویورک را القا نماید.

در مورد تغییرات در ظاهر لباس اسپایدر من، Chew توضیح می‌دهد که تیم سازنده باید لباس را طوری طراحی می‌کرد تا بر اساس رندر فیزیکی سازگار باشد؛ به این معنی که متریال ها را استاندارد سازی کنند و بازتاب یا پاسخ خوبی از آن بگیرند که همان درخشندگی لباس است. این نتیجه، در واقع همانی است که سازندگان می‌خواسته‌اند اما از آن چه فکرش را می‌کردند، سخت تر بوده است. اگر تریلر آخر بازی را به یاد بیاورید، متوجه خواهید شد که اسپایدر من در این تریلر بیشتر در مکان های داخلی با نور زیاد قرار گرفته است و هایلایت هایی که روی لباس او می‌افتد، بسیار زیبا و دیدنی طراحی شده‌اند. سازندگان افتخار می‌کنند که توانسته‌اند تا این مقدار به لباس اسپایدر من چشم انداز بدهند و در واقع یک مدل فوق‌العاده طراحی نمایند اما آن ها فکر می کنند که این موضوع برای بازی نهایی کمی زیاد است و باید به عقب برگردند. به طور اساسی، لباس نسبت به دیگر تریلر ها فرقی نداشته بلکه تفاوت در متریال ها و کار برروی آن ها باعث ایجاد چنین تغییراتی شده است.

در اتاق پیتر یک پوستر کشتی وجود دارد که یک نوع ادای دین به آغاز کار او است. تاریخ روی پوستر ۱۱ آگست سال ۲۰۱۰ است که روز تولد Hulk Hogan در نظر گرفته شده است. از آن جایی که وقایع بازی در سال ۲۰۱۸ رخ می‌دهد، می‌توانیم نتیجه بگیریم که پیتر پارکر به مدت ۸ سال اسپایدر من بوده است. در یکی از عکس های اتاق، پیتر، مری جین و هری آزبورن را مشاهده می‌کنیم که متعلق به زمان مدرسه آن ها است. در تصاویر دیگر، زن عمو می و عمو بن را نیز مشاهده می‌کنیم. یک گیاه بنفش نیز در اتاق پیتر دیده می‌شود که یک نوع ایستر اگ نیز به حساب می‌آید و البته به دلیل بی توجهی پیتر، کاملا خشک شده و مرده است.

این طور که اعلام شده، شخصیت های شرور بسیاری علاوه بر آن هایی که در تریلر های بازی دیده‌ایم، در بازی گنجانده شده‌اند. این شخصیت های شرور، شامل شخصیت های کلاسیک مانند Kingpin و Shocker می‌شوند و شخصیت های شرور مدرن مانند Mr. Negative را نیز در بر می‌گیرند. لباس های متفاوت در بازی قرار داده شده‌اند و همچنین شخصیت های بسیاری وجود دارند که هنوز معرفی نشده‌اند.

قطعا هر چقدر که از بازی Spider-Man بیشتر می‌شنویم و می‌بینیم، برای تجربه آن مشتاق تر می‌شویم و هیجان بالاتر می‌رود. عنوان Spider Man در تاریخ نا مشخصی در سال ۲۰۱۸ به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر خواهد شد. شما می‌توانید نمایش جذاب بازی در کنفرانس سونی در هفته گیم پاریس را از اینجا تماشا و دانلود نمایید. علاوه بر این، می‌توانید تصاویر ۴K و زیبای منتشر شده از بازی را از اینجا مشاهده کنید.





منبع : گیمفا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار