کد خبر: ۱۲۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 04
استارتاپی با موضوع انرژی ۸ تا ۱۱ آذرماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.
به گزارش آی تابناک : انرژی در جهان دلیل اصلی بیش از ۷۰ درصد منازعات است. یافتن راهکارهای تازه در حوزه تولید، توزیع، نگهداری و تجارت انرژی دغدغه اغلب شرکت های بزرگ و دولت هاست . قدرت‌های جهانی دریافته‌اند که کلید استیلا بر جهان در اختیار داشتن هرچه بیشتر منابع انرژی است. یکی از این مناطق غنی از انرژی خلیج فارس است که دو سوم منابع گاز و نفت جهان و امکان بهره برداری از منابع تجدیدپذیر مانند باد، موج و خورشید نیز در این منطقه استراتژیک متمرکز شده است. منطقه خلیج فارس را نظریه پردازان قدیمی به خاطر وجود انرژی در آن «هارتلند»نامیده‌اند و تسلط بر آن را فرمانروایی هر کشوری در جهان می‌دانند.

ایران با قرار گرفتن در قلب این منطقه از حساسیت و جایگاه ویژه ای برای تسلط و بهره برداری از منابع انرژی برخوردار است. نوآوری و ایجاد شرکت های استارتاپی در حوزه انرژی یکی از شاه کلید های اساسی برای توسعه قدرت کشور در مواجهه با تهدیدات است.

با وجود چالش ها و تهدیدات عمیق موجود این بخش، جای کار زیادی برای فعالیت و اصلاح وضعیت موجود در بخش های غیر حاکمیتی وجود دارد. در حوزه های « بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای افزایش بهره وری انرژی»، « بهره گیری از اینترنت اشیا برای کنترل و مدیریت انرژی »، « بهره گیری از فناوری های  نوین تولید،انتقال ،ذخیره سازی و مصرف  انرژی»، « شبکه های هوشمند انرژی»، « بازارهای نوین انرژی و مدل های کسب و کار نوین انرژی»، « انرژی پاک»، «  منابع انرژی همراه برای وسایل نقلیه و انسان» این چالش های همواره وجود دارد.

اینها بخش کوچکی از ۲۴ ابرپروژه طراحی شده در حوزه انرژی است که در وضعیت فعلی قابلیت تبدیل به کسب و کارهای کوچک قابل گسترش را دارند. بر این اساس و با توجه به ظرفیت های موجود کشور شتابدهنده انرژی ققنوس با حمایت قدرتمند  سرمایه گذاران و سیاست گذاران حوزه انرژی کشور بر اساس مدل نوآوری، شتابدهنده، پرش، اقدام به برگزاری اولین دوره چالش نوآوری انرژی  و  کسب و کار های مرتبط با انرژی کرده است.

رشته های مهندسی انرژی، شیمی و مهندسی شیمی، مهندسی مواد، مهندسی برق و مهندسی الکترونیک، نانوتکنولوژی، فیزیک، مهندسی مکانیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت و بازاریابی می توانند در این استارتاپ  شرکت کنند.

زمان  برگزاری رویداد  از ۸ تا ۱۱ آذرماه  ۱۳۹۶  در دانشگاه صنعتی شریف است.






منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار