کد خبر: ۱۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 03
کوالکام بار دیگر از اپل شکایت کرد. کوالکام می‌گوید اپل قرارداد را نقض کرده و اطلاعاتی محرمانه به اینتل داده است.

به گزارش آی تابناک : همان‌طور که پیش از این در خبرها خوانده‌ایم، اپل و کوالکام مدام در حال شکایت از یک‌دیگر هستند. این شکایت‌ها به  دلایل متعددی مانند عدم پرداخت یک میلیارد دلار بدهی اپل توسط کوالکام بوده است. کوالکام ادعا می‌کند تولیدکننده‌هایی که محصولات اپل مانند آیفون و آیپد را تولید می‌کنند، به درخواست اپل، امتیاز کوالکام را نادیده  گرفته‌اند. این شکایت منجر به ممنوعیت فروش آیفون در چین شد. اپل می‌گوید کوالکام از صدور مجوز برای پتنت‌های ضروری با قیمتی منصفانه، منطقی و غیر تبعیض‌آمیز خودداری کرده است.


حال کوالکام شکایتی در دادگاه ایالتی کالیفرنیا در سن‌دیگو (محل استقرار شرکت اپل) ثبت کرده که بر اساس آن، اپل با استفاده از قدرت خود اطلاعاتی در مورد تراشه‌های مودم کوالکام به دست آورده است تا آن‌ها را به اینتل منتقل کند. در این پرونده، کوالکام گفته است که اپل تحت قرارداد خود با کوالکام موظف است تا اطمینان حاصل کند که مهندسان اپل اطلاعاتی محرمانه در مورد تراشه‌های مودم کوالکام دریافت نکرده‌اند. به بیان دقیق‌تر، کارمندان اپل که با اجزای کوالکام کار می‌کنند، نباید اطلاعاتی در مورد کار خود با کارمندان اپل که با قطعات اینتل کار می‌کنند، به اشتراک بگذارند.کوالکام از روز اول وظیفه‌ی تأمین تراشه‌های مودم آیفون را بر عهده داشته است؛ اما اکنون در تأمین این قطعات با اینتل همکاری می‌کند. ظاهرا اپل در حال برنامه‌ریزی است تا تراشه‌های مودم دستگاه‌های آیفون، آیپد و آیپاد را فقط از طریق اینتل و شرکت کمتر شناخته‌شده‌ی مدیاتک تأمین کند. اپل از تراشه‌های مودم کوالکام برای نسخه‌ی CDMA آیفون 7 و آیفون 77 پلاس استفاده کرده و اینتل وظیفه‌ی تأمین مدل های GSMM همان گوشی‌ها را بر عهده داشته است.

کوالکام ادعا می‌کند که در ماه جولای اپل در ایمیلی، اطلاعاتی در مورد نحوه‌ی کار تراشه‌های مودم این شرکت در سرویس‌دهنده‌ی وای‌فای ناشناس از کوالکام در خواست کرده و سپس ترتیبی داده است تا نسخه‌ای از پاسخ کوالکام برای یکی از مهندسان اینتل ارسال شود. 

به باور بسیاری، بهترین تراشه‌ی مودم را کوالکام می‌سازد. این اقدامات قانونی بیشتر از آن که اعتبار اپل را خدشه‌دار کند، به کوالکام ضربه می‌زند. کوالکام ۲۰ درصد از درآمد کسب‌و‌کار تراشه‌ی مودم خود، به مبلغ ۳.۲ میلیارد دلار را از اپل تأمین می‌کند؛ اما ممکن است در پی این اقدامات قانونی، همکاری آن‌ها به پایان برسد.






منبع : فون آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار