کد خبر: ۱۲۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 03
همه با پرچمدار سال 2017 شرکت اپل و یا iPhone X آشنایی داریم، اگر از کاربرانی هستید که قصد خرید این گوشی قدرتمند و البته گران قیمت را دارید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را مطالعه فرمایید.
به گزارش آی تابناک : چیزی در حدود 24 ساعت از شروع کار کردن و در اختیار داشتن iPhone X توسط من می گذرد و با اینکه این مدت تجربه کاربری برای نوشتن یک مطلب نقد و بررسی همه جانبه کافی نیست اما نکات مثبت و منفی زیادی در مورد این گوشی هوشمند را تا به همین جای کار به من نشان داده است.
 
 نتیجه آزمایشی 24 ساعته بر روی iPhone X

اولین نکته ای که پس از باز کردن جعبه و در دست گرفتن iPhone X متوجه آن خواهید شد، وزن زیاد این گوشی هوشمند است.

با در دست گرفتن iPhone X متوجه بدنه بزرگ و حجیم آن می شوید، البته با وجود کیفیت ساخت بسیار بالای این گوشی هوشمند حس دست و پا گیر بودن آن را تجربه نخواهید کرد و با وجود تغییر کلی در طراحی iPhone X،  با نگاهی اجمالی به این گجت متوجه شباهت در سبک طراحی آن با دیگر محصولات شرکت اپل خواهید شد.

قاب پشتی از جنس شیشه ساخته شده و علی رغم این مسئله که ضربه های احتمالی ناشی از سقوط می تواند به خرد شدن قاب پشتی iPhone X منجر شود، می دانیم که این گوشی هوشمند از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند و یکی از ملزومات پشتیبانی یک گوشی هوشمند از فناوری شارژ بی سیم، شیشه ای بودن قاب پشتی آن است.
 
 نتیجه آزمایشی 24 ساعته بر روی iPhone X

با وجود اینکه iPhone X و iPhone 8 Plus هر دو از یک نوع ماژول برای دوربین اصلی خود بهره می برند اما نحوه بر آمدگی ماژول دوربین iPhone X از سطح قاب پشتی با چیزی که در iPhone 8 Plus شاهدش بودیم کاملا متفاوت است و در حالی که بر آمدگی ماژول دوربین iPhone 8 Plus از سطح قاب پشتی به صورت گرد شده و انحنا دار است، با نگاه به قاب پشتی iPhone X متوجه تیز و زاویه دار بودن بر آمدگی ماژول دوربین خواهید شد.

یکی از کلیدی ترین تغییراتی که iPhone X در مقایسه با سایر iPhone های تولید شده از سال 2013 به نمایش گذاشته مربوط به حذف سنسور اسکن اثر انگشت و استفاده از فناوری احراز هویت به کمک چهره نگاری کاربر است.
 
 نتیجه آزمایشی 24 ساعته بر روی iPhone X

و علت یک دست نبودن صفحه نمایش بدون حاشیه تصویر iPhone X نیز همین مسئله است؛ وجود نوار ظریف موجود در بالای صفحه نمایش تنها به دلیل جای گیری دوربین جلویی TrueDepth در آن است و دوربین مذکور مسئولیت اسکن چهره کاربر به هنگام تلاش برای باز کردن قفل صفحه نمایش گوشی را خواهد داشت.

پس از راه اندازی اولیه سیستم احراز هویت جدید، این گوشی هوشمند بار ها از شما می خواهد تا به دوربین جلویی نگاه کرده و سر خود را به جهت های مختلف بچرخانید.
 
 نتیجه آزمایشی 24 ساعته بر روی iPhone X

پس از راه اندازی اولیه این سیستم امنیتی برای هر بار باز کردن قفل صفحه نمایش iPhone X، باید صورت خود را به دوربین جلویی گجت نشان دهید؛ با تجربه 24 ساعته ای که از کار با iPhone X دارم هیچ گونه مشکلی را در این سیستم امنیتی مشاهده نکردم، متوجه شدم که این سیستم در محیط های تاریک نیز به خوبی کار می کند و به نظر نمی رسد کاربران مشکلی فنی را در هنگام استفاده از آن تجربه کنند.

مهندسین شرکت اپل برای اضافه کردن فناوری احراز هویت کاربر از طریق چهره نگاری به iPhone X زحمات زیادی کشیده اند و این مسئله ای است که در Samsung Galaxy Note 8 شاهدش نبودیم و فناوری مشابه این گوشی سامسونگ با مشکلات عدیده ای همراه بوده است.

تنها مشکل احتمالی ای که با این سیستم احراز هویت جدید پیدا خواهید کرد مربوط به مواقعی است که این گوشی بر روی سطحی مانند میز قرار دارد  و کاربر می خواهد سریعا قفل صفحه نمایش را باز کند و به کار با این گجت بپردازد؛ چون در این حالت دوربین جلویی گوشی نمی تواند صورت شما را ببیند لازم است تا کمی گوشی را بالا آورده و پس از باز شدن قفل صفحه نمایش آن را دوباره بر روی سطح میز قرار دهید.

صفحه نمایش

آیا صفحه نمایش iPhone X از کیفیت بالایی برخوردار است؟ اگر این سوال را از کاربران گوشی های هوشمند سامسونگ بپرسید جواب هایی نه چندان دلگرم کننده خواهید گرفت؛ اما با تجربه 24 ساعته ای که از کار با iPhone X داریم می توانیم کیفیت صفحه نمایش آن را بسیار بالاتر از دیگر پرچمدارانی مانند Google Pixel 2 بدانیم.

صفحه نمایش 5.8 اینچی iPhone X از نوع OLED بوده و با وجود اینکه در مقایسه با صفحه نمایش آخرین پرچمداران سری Galaxy شرکت سامسونگ غلظت رنگی کمتری دارد، اما قطعا بهترین کیفیت موجود در صفحه های نمایش آیفون های تا به امروز را به نمایش گذاشته است.
 
 نتیجه آزمایشی 24 ساعته بر روی iPhone X
 
یکی از نکاتی که شرکت اپل از آن به عنوان ابزاری تبلیغاتی استفاده می کند مسئله پشتیبانی صفحه نمایش iPhone X از فناوری HDR است و گرچه بدین وسیله کاربران iPhone X می توانند از تماشای محتوای سازگار با این فناوری لذت ببرند؛ اما با توجه به محدودیت در محتوای در دسترس و سازگار با فناوری HDR، تا مدتی نمی توانید بیشترین استفاده از قابلیت های موجود در این صفحه نمایش را داشته باشید.
 


شکلک های انیمیشنی و یا Animoji

یکی از قابلیت های جدید و اضافه شده به آخرین پرچمدار گوشی های هوشمند شرکت اپل مربوط به شکلک های انیمیشنی و یا Animoji ها است، بدین ترتیب دوربین TrueDepth موجود در قسمت جلویی گوشی می تواند صورت کاربر را اسکن کرده، احساسات وی را تشخیص داده و حالت کلی وی را به صورت یک شکلک انیمیشنی باز سازی کند، می توانید از این شکلک ها در نرم افزار  های مختلفی از جمله iMessage استفاده کنید.

البته این ویژگی جدید تغییری در نحوه تعامل کاربر با یک گوشی هوشمند نخواهد داد و بیشتر به عنوان یک ویژگی تبلیغاتی از آن یاد می شود، ناگفته نماند که امید همه کارشناسان به نحوه استفاده ای است که در آینده از فناوری موجود در بطن این ویژگی جدید خواهد شد و امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد انتشار نرم افزار های آینده نگرانه و جالب تری با استفاده از دوربین TrueDepth جلویی iPhone X باشیم.
 
 نتیجه آزمایشی 24 ساعته بر روی iPhone X
 


نرم افزار ها نیاز به سازگاری سریع با iPhone X دارند

با توجه به این مسئله که مدت زیادی از عرضه iPhone X به بازار نمی گذرد نمی توانیم از عدم سازگاری نرم افزار ها با صفحه نمایش iPhone X شکایتی داشته باشیم، اکثر قریب به اتفاق نرم افزار های موجود در App Store با صفحه نمایش این گوشی سازگار نبوده و به هنگام اجرای آنها مقداری از قسمت بالا و پایین صفحه نمایش حذف خواهد شد و گویی در حال استفاده از یک آیفون قدیمی تر هستید.

انتظار می رود در روز های آینده و کمتر از یک هفته آینده تمامی نرم افزار ها با انتشار یک به روز رسانی، محیط کاربری نرم افزار های خود را با سایز و ابعاد صفحه نمایش iPhone X سازگار کنند.
 
 نتیجه آزمایشی 24 ساعته بر روی iPhone X
 


دوربین

با تجربه کوتاهی که از کار با iPhone X پیدا کردیم می توانیم بگوییم که کیفیت دوربین در سطح بالایی قرار دارد و البته از گوشی های هوشمند شرکت اپل انتظاری کمتر از این نیز نداشتیم.

با وجود اینکه دوربین اصلی iPhone X مشابه نمونه موجود در iPhone 8 Plus است به لطف بهره گیری iPhone X از صفحه نمایش OLED عکس ها زیبایی بیشتری را به نمایش می گذارند.
 
 نتیجه آزمایشی 24 ساعته بر روی iPhone X

دوربین 7 مگاپیکسلی جلویی iPhone X نیز کیفیت بسیار بالایی داشته به لطف پشتیبانی اش از فناوری TrueDepth که به شناسایی عمق تصویر می پردازد، از این پس می توانید علاوه بر دوربین اصلی با دوربین سلفی نیز به ثبت عکس هایی با افکت تصویری زیبای Bokeh بپردازید، 24 ساعت نمی تواند زمان مناسبی برای نقد و بررسی قابلیت دوربین های یک گوشی هوشمند باشد و در فرصتی مناسب مطلبی مفصل در مورد قابلیت های دوربین های iPhone X منتشر خواهیم کرد.
 
 نتیجه آزمایشی 24 ساعته بر روی iPhone X
 


نتیجه گیری پس از 24 ساعت تجربه کاربری

iPhone X به طور قطع داغ ترین بحث این روز ها در بازار گوشی های هوشمند است؛ با در اختیار داشتن این گجت حس بی مانندی را تجربه خواهید کرد که در هیچ گوشی هوشمند دیگری شاهدش نبودیم و البته همانطور که می دانید هزینه لازم برای تجربه کاربری iPhone X بسیار زیاد است.

یکی از بزرگ ترین نگرانی های کاربران مربوط به نحوه کارکرد فناوری Face ID و وجود نقص در آن است که در طول 24 ساعتی که به کار با این گوشی پرداختیم می توانیم شما به شما در مورد کارکرد مطلوب آن اطمینان دهیم.
 
 نتیجه آزمایشی 24 ساعته بر روی iPhone X

•    نکات مثبت

1- کیفیت بالای صفحه نمایش.

2- رابط کاربری جدید، نو آورانه و کاربردی است.

3- نور پردازی حالت عکاسی پرتره عملکرد خوبی دارد.

•    نکات منفی

1- فناوری Face ID هنوز جای پیشرفت زیادی دارد.

2- قیمت گجت خیلی گران است.






منبع : برترین ها 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار