کد خبر: ۱۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 02
وزیر ارتباطات از توصیه خود مبنی بر نخریدن موبایل دفاع کرده است که این توصیه خود سبب شده، کاهش خرید و فروش بیش از پیش تشدید شود .

به گزارش آی تابناک : وزیر ارتباطات اخیرا با دستور العملهایی غیر حرفه ای وارد حوزه بازار موبایل شده و این بخش مهم اقتصادی را قفل کرده و به هم  ریخته است . چرا که اینگونه اظهار نظرها در سطح یک متصدی سوپرمارکت می باشد نه یک وزیر ارتباطات لذا جا دارد وزیر محترم با ارائه بحث های کارشناسی و دادن نظرات کارشناسی موضوع را مدیریت کند نه با حرف های من در آوردی و شانه خالی کردن از مسئولیت بازار را ملتهب کند

آقای وزیر شان وزارت خانه را به بقالی تغییر ندهید


وزیر ارتباطات از توصیه خود مبنی بر نخریدن موبایل دفاع کرده است که بسیاری از بازاریان معتقدند این توصیه خود سبب شده است کاهش خرید و فروش بیش از پیش تشدید شود . 
 با اجرای طرح رجیستری ، قیمت گوشی تلفن همراه افزایشی قابل توجه را تجربه کرده است. برخی معتقدند هم زمانی اجرای طرح رجیستری با بسته شدن مرز کردستان از مهمترین دلایل رشد قیمت ها در بازار تلفن همراه است. در عین حال افزایش قیمت دلار نیز بر رشد قیمت ها در بازار تلفن همراه بی تاثیر نیست . 
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به تصویری که برخی کسبه در خصوص اظهارات پیشین وی منتشر کرده اند نوشت: "واقعیت این است که اگر دوستانی که به حرفه موبایل فروشی مشغول بودند در یک شب همان گوشی هایی را که در معازه خود داشتند با قیمت هایی بالاتر به مردم عرضه نمی کردند نیازی به اظهار نظر بنده نبود . وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت به سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان دستور داده اند تا نظارت جدی بر فروش گوشی و قیمت ها داشته باشند . بهترین راه حل بازگشت قیمت ها به قبل از گرانی بی دلیل است و مردم نیز بعد از طبیعی شدن قیمت ها مجددا خریدهای خود را انجام خواهند داد. 
 این اظهار نظر در حالی صورت گرفته است که به نظر می رسد گرانی موبایل چندان هم بی دلیل نیست.

آقای وزیر شان وزارت خانه را به بقالی تغییر ندهید

 

همان طور که اشاره شد بسته شدن مرز با کردستان عراق و افزایش قیمت دلار عوامل دیگری بودند که به رشد قیمت ها کمک کرده اند . 
 در چنین شرایطی توصیه وزیر ارتباطات به نظر می رسد نه از شان و جایگاه یک وزیر که از منظر یک فعال بازاری است. انتظار می رود توصیه هایی در این حوزه خود عاملی برای اغتشاش و به هم ریختگی بیشتر بازار می شود چرا که مصرف کنندگان انتظار بازگشت به شرایط پیشین را دارند اما این اتفاق غیر ممکن است چرا که همان طور که گفته شد عوامل بنیادین در بازار مانع از بازگشت به شرایط پیشین می شوند . 
در عین حال متوجه کردن همه تقصیرات به بازار و فعالان این حوزه خود اقدام دیگری است که نوعی فرافکنی محسوب می شود . 
 شاید دور شدن از پوسته رویی ماجرا و رسیدن به عمق هر اتفاق مانع از چنین اظهار نظرهایی شود .







منبع : بولتن نیوز 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار