کد خبر: ۱۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - 2017 October 31
فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی، خودروی ولوو پول‌استار V60 را به‌عنوان «خودروی ایمنی» مسابقات پیست و جاده‌ی خود انتخاب کرد.

به گزارش آی تابناک : ولوو بحث خودروهای ایمنی را بیش از پیش مورد توجه قرار داده است. برای دومین سال پیاپی، این خودروساز برجسته‌ی سوئدی به‌عنوان تأمین‌کننده‌ی «خودروی ایمنی» مسابقات رالی و اتومبیل‌رانی از سوی فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی انتخاب شد. در جدیدترین اقدام این شرکت، ولوو از جدیدترین و مجهزترین خودروی ایمنی پول‌استار V60 رونمایی کرد؛ خودرویی که علاوه بر دارا بودن تجهیزات ضروری یک خودروی ایمنی مانند چراغ‌های چشمک‌زن و قاب محافظ اطراف بدنه، به تجهیزات جدید و پیشرفته‌ی دیگری نیز مجهز شده است.

استفاده از فیبر کربن در بدنه‌ی این خودرو به همراه طراحی بسیار دقیق آن، موجب شده است شاهد بهبود قابل توجهی در ساختار آیرودینامیک پول‌استار V60 باشیم. این بروزرسانی‌ها منجر شده است میزان نیروی کشش و جاذبه روی بدنه خودرو که موجب انحراف آن در سرعت‌های بالا و پیچ‌های تند می‌شود، تا ۳۰ درصد کاهش یابد و پایداری و ثبات هرچه بیشتر برای پول‌استار V60 در سرعت‌های بالای مسابقات اتومبیل‌رانی به ارمغان آورد؛ و این مزیتی است که هر خودروی ایمنی باید از آن برخوردار باشد.

v60 safety rally

پول‌استار V60 به پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز است که قدرت خروجی ۳۶۷ اسب‌ بخار و گشتاور ۴۷۰ نیوتون‌متر دارد. وظیفه انتقال قوای محرکه‌ی این خودرو بر عهده جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته اتوماتیک است. در درون کابین این خودرو از تجهیزات و میله‌های فلزی جهت ایمنی هرچه بیشتر سرنشینان در برابر تصادف و برخوردهای احتمالی استفاده شده است. همچنین این خودرو به تجهیزات ارتباطی پیشرفته جهت ارتباط و درخواست کمک اضطراری در مواقع لزوم مجهز است. توسعه و تکمیل تجهیزات ایمنی این خودرو با همفکری تد یورک، یکی از سرشناس‌ترین رانندگان مسابقات پیست که در حال حاضر در صدر جدول رانندگان این مسابقات در سال ۲۰۱۷ قرار دارد؛ انجام شده است. تد یورک درباره این خودرو می‌گوید:

ولوو V60 با دارا بودن سطح بالای ایمنی و قابلیت استفاده از آن در تمامی طول سال، گزینه‌ای عالی برای انتخاب آن به‌عنوان «خودروی ایمنی» مسابقات سرعت اتومبیل‌رانی پیست و جاده به شمار می‌آيد. بهبودهای صورت‌گرفته در بخش آيرودینامیک خودرو باعث شده است رفتار حرکتی پول‌استار v60 بیش از هر زمان دیگری برای راننده قابل پیش‌بینی باشد و در شرایط سخت جاده‌ و یا پیست به‌راحتی بتوان به آن اعتماد کرد.

volvo polestar v60

مدل ۲۰۱۸ خودروی ولوو پول‌استار v60 به‌عنوان خودروی ایمنی رسمی مسابقات اتومبیل‌رانی، آخر هفته جاری در مرحله‌ی جدید این مسابقات که در ژاپن برگزار می‌شود، رونمایی و استفاده خواهد شد. علاقه‌مندان به این خودروی جذاب که می‌خواهند این محصول برجسته‌ی ولوو را به‌عنوان خودروی شخصی خریداری کنند می‌توانند با پرداخت مبلغ ۶۱ هزار دلار صاحب یکی از ایمن‌ترین خودروهای اسپرت جهان شوند.






منبع : MOTOR1 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار