کد خبر: ۱۲۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - 2017 October 29
جثه گوشی های هوشمند سال به سال بزرگتر می شود و اگر‌چه اکثر مردم با این رویه موافقند، ولی هنوز کاربرانی وجود دارند که کار با گوشی های هوشمند کوچک و خوش دست را به استفاده از گوشی های بزرگ ترجیح می دهند.
به گزارش آی تابناک : در ادامه مطلب به معرفی 10 مدل از برترین گوشی های هوشمند کوچک موجود در بازار می پردازیم. اولین آیفون عرضه شده به بازار صفحه نمایشی 3.5 اینچی داشت اما روند افزایش ابعاد گوشی های هوشمند تا جایی ادامه پیدا کرده که اندازه صفحه نمایش یکی از آخرین گوشی های هوشمند شرکت اپل و یا آیفون 8 پلاس به 5.5 اینچ رسیده است.

گرچه روند افزایشی در اندازه صفحه نمایش گوشی ها با در نظر گرفتن کاربرد های امروزی یک گوشی هوشمند و انتشار نرم افزار های کاربردی و متعدد خیلی هم غیر منطقی به نظر نمی رسد اما هنوز افرادی وجود دارند که در مقابل خرید گوشی های بزرگ مقاومت می کنند، اگر شما هم از این دسته از کاربران هستید این مطلب برای شما نوشته شده است.

سایز صفحه نمایش 10 گوشی هوشمند کوچک و منتخب این مطلب در محدوده 4 الی 5.15 اینچی قرار گرفته است و با وجود این مسئله که گوشی های کوچک تری هم در بازار وجود دارند اما خرید آنها را به شما پیشنهاد نمی کنیم.

1-iPhone 7
 
 بهترین گوشی های هوشمند کوچک در سال 2017

با در نظر گرفتن همه جوانب و فاکتور ها به جرات می توان گفت که آیفون 7 بهترین گوشی هوشمند کوچک موجود در بازار است و گرچه اخیرا شاهد معرفی آیفون 8 بودیم، اما آیفون 7 قیمت کمتری داشته و در مقایسه با آیفون 8 نیز هیچ گونه ضعف سخت افزاری و یا فقدان ویژگی و قابلیت ها در آن مشاهده نمی شود.

اندازه صفحه نمایش این گوشی 4.7 اینچ است و حتی کاربرانی که دستانی کوچک دارند نیز می توانند با یک دست با آن کار کنند، در ساخت بدنه آیفون 7 از فلز استفاده شده و کیفیت فوق العاده ای را در بحث ظاهری شاهد هستیم، علاوه بر این آیفون 7 دارای گواهینامه IP67 است که خیال شما را از نفوذ آب و گرد و خاک به گجت آسوده خواهد کرد و در آخر قدرت سخت افزاری این گجت به خوبی از پس اجرای همه بازی ها و نرم افزار های سنگین و به روز بر خواهد آمد.
 


2- Google Pixel
 
بهترین گوشی های هوشمند کوچک در سال 2017 

اگر از محیط کاربری گوشی های هوشمند شرکت اپل خوشتان نمی آید گوشی Pixel شرکت گوگل می تواند انتخاب خوبی برایتان باشد. این گوشی از یک صفحه نمایش 5 اینچی استفاده می کند که در مقایسه با صفحه نمایش آیفون 7 قدری بزرگ تر است اما هنوز می توانید با یک دست با آن کار کنید و علاوه بر این پنل AMOLED به کار رفته در صفحه نمایش آن در مقایسه با پنل LCD صفحه نمایش آیفون 7 کیفیت فوق العاده بالاتری را دارد.

این گوشی از خالص ترین و سریع ترین نسخه سیستم عامل اندروید 8 استفاده می کند، سنسور اثر انگشت تعبیه شده در قاب پشتی آن عملکردی بی نقص دارد و علاوه بر باز کردن قفل صفحه نمایش گوشی می توانید از آن برای اجرای سریع نوار ابزار Notifications نیز استفاده کنید.

این گوشی ضد آب نیست و قابلیت شارژ بی سیم نیز در آن وجود ندارد اما از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند. با وجود معرفی نسل جدید گوشی های سری Pixel شرکت گوگل و یا Google Pixel 2  به زودی قیمت مدل قبلی شکسته می شود و می توانید با صرف هزینه کمتری نسبت به خرید این گوشی جذاب اقدام کنید.
 


3- Apple iPhone 8
 
بهترین گوشی‌های خوش دست ۲۰۱۷ 

آیفون 8 جدیدترین آیفون کوچک موجود در بازار است که البته در مقایسه با نسل پیشین و یا آیفون 7 قیمت بالاتری دارد. از جمله مزایای آن نسبت به آیفون 7 می توان به قابلیت شارژ بی سیم، قاب پشتی از جنس شیشه و کیفیت نسبتا بالاتر صفحه نمایش اشاره کرد، البته برای بهره گیری از این ویژگی های جدید باید در حدود 600 هزار تومان بیشترهزینه کنید (با احتساب اختلاف قیمتی میان آیفون 8 و آیفون 7 و نیز قیمت 4000 تومانی دلار).

همانطور که پیش تر نیز گفتیم ویژگی های انگشت شمار اضافه شده به آیفون 8 ارزش این اختلاف قیمتی را ندارند و با داشتن یک آیفون 7 می توانید تجربه مشابهی از کار با آیفون 8 را داشته باشید، اما اگر بحث مالی تاثیر زیادی بر انتخاب نهایی شما ندارد با خرید آیفون 8 می توانید از سریع ترین سخت افزار موجود و سایر ویژگی های جدید آن بهره مند شوید.
 


4- Huawei P10
 
 بهترین گوشی های هوشمند کوچک در سال 2017

صفحه نمایش این گوشی جذاب اندازه ای 5.1 اینچی دارد و اگر دستان خیلی کوچکی ندارید کار با آن به صورت یک دستی میسر خواهد بود، رابط کاربری آن خیلی جذاب نیست و با نسخه خام سیستم عامل اندروید تفاوت های زیادی دارد اما مهم ترین فاکتوری که باعث شده این گوشی در لیست برترین گوشی های هوشمند کوچک ما جای بگیرد دوربین دو گانه و قدرتمند آن است.

طراحی بدنه این گوشی می توانست زیبا تر باشد، البته مدل مشکی آن زیبا و با کیفیت به نظر می رسد. یکی دیگر از ویژگی های جذاب این گوشی سنسور اثر انگشت دقیق و کاربردی به کار رفته در تولید آن است که علاوه بر باز کردن قفل صفحه نمایش می توانید از آن برای انتخاب و اجرای سریع نرم افزار های مختلف استفاده کنید.

ماژول دوگانه دوربین Huawei P10 می تواند تجربه شما از عکاسی با یک گوشی هوشمند را متحول کند و از دیگر ویژگی های آن می توان به پشتیبانی گجت از فناوری شارژ بی سیم سریع و وجود درگاه کارت حافظه Micro SD در آن اشاره کرد.
 


5- iPhone SE
 
 بهترین گوشی های هوشمند کوچک در سال 2017

این گجت کوچک ترین و نیز ارزان ترین آیفون تولید شده توسط شرکت اپل است، البته قیمت ارزانiPhone SE  نباید به معنای وجود محدودیت در قابلیت و ویژگی های آن تلقی شود. iPhone SE از آخرین نسخه سیستم عامل iOS و یا iOS 11 پشتیبانی می کند و پردازنده A9 به کار رفته در آن به راحتی می تواند از پس اجرای آخرین نسل بازی ها و نرم افزار ها بر آید.

تنها نقطه ضعف موجود در این آیفون مربوط به دوربین آن است، دوربین به کار رفته در این گوشی کمی قدیمی است و نمی توانید قابلیت های آن را با ویژگی های دوربین های به کار رفته در سایر گوشی های امروزی مقایسه کنید اما کیفیت عکس و ویدئو های ثبت شده توسط آن هنوز هم در حد قابل قبولی است.

iPhone SE برای کسانی که می خواهند فقط از یک دست خود برای کار با گوشی استفاده کنند بهترین انتخاب خواهد بود و با خرید این گوشی می توانید همه نرم افزار های قابل اجرا بر روی یک آیفون آخرین مدل را بر روی گجتی نصب کنید که قیمت آن نصف قیمت آیفون های به روز و جدید است.
 


6- Samsung Galaxy S7
 
 بهترین گوشی های هوشمند کوچک در سال 2017

با وجود گذشت 1 سال از عمر پرچمدار سال 2016 شرکت سامسونگ و یا Galaxy S7، این گوشی هنوز هم از جذاب ترین گوشی های موجود در بازار است. صفحه نمایش 5.1 اینچی این گوشی از نوع AMOLED بوده و کیفیت رنگ فوق العاده ای دارد، علاوه بر این دوربین به کار رفته در تولید آن با نمونه استفاده شده در جدید ترین پرچمدار شرکت کره ای مذکور و یا Galaxy S8 مطابقت دارد.

استفاده از شیشه در تولید بدنه جلوه خاصی به Galaxy S7 داده و گرچه به دلیل جذب اثر انگشت همیشه باید بدنه گوشی را تمیز کنید اما گواهینامه IP68 آن خیال شما را از استفاده از گجت در زیر بارش باران آسوده می کند.
 


7- Sony Xperia XZ1 Compact
 
 بهترین گوشی های هوشمند کوچک در سال 2017

سونی برخلاف اکثر شرکت های فعال در حوزه تولید گوشی های هوشمند همیشه توجه ویژه ای به کاربران علاقه مند به گوشی های هوشمند کوچک داشته است. آخرین پرچمدار کوچک این شرکت  Xperia XZ1 Compact نام دارد، سونی موفق شده تا برای تولید این گوشی از همان پردازنده اسنپدراگون 835 به کار رفته در گوشی Xperia XZ1 استفاده کند و به نظر می رسد کاهش ابعاد بدنه بدون تغییر در قدرت سخت افزاری ویژگی ای است که فقط می توان از محصولات شرکت سونی انتظار آن را داشت.

صفحه نمایش Xperia XZ1 Compact 4.7 اینچی است، طراحی ظاهری آن خیلی زیبا نیست، اما می توانید روی قدرت سخت افزاری آن حساب کنید و به دلیل صفحه نمایش کوچک تر به کار رفته در آن، عمر باتری این گوشی در مقایسه با برادر بزرگ ترش و یا Xperia XZ1 طولانی تر است.

با در نظر گرفتن قیمت حدود دو میلیون و پانصد هزار تومانی آن پیش از ورودش به بازار نمی توانیم قضاوت کاملی در مورد ارزش خرید آن داشته باشیم، اما این گوشی با وجود قیمت نسبتا بالایش گران ترین گوشی هوشمند کوچک موجود در لیست منتخب ما نبوده و از طرف دیگر دوربین فوق العاده به کار رفته در آن در کنار عمر باتری طولانی، سنسور اثر انگشت تعبیه شده در لبه کناری و سایر ویژگی های دیگر این گجت  می توانند هر کاربری را نسبت به خرید آن ترغیب کنند.
 


8- Moto G5
 
 بهترین گوشی های هوشمند کوچک در سال 2017

این گجت ارزان ترین گوشی هوشمند کوچک جای گرفته در لیست منتخب ما است که با وجود قیمت پایینش پایه ای ترین نیاز های کاربر را تامین خواهد کرد. سیستم عامل اندروید نصب شده بر روی Moto G5 به نسخه خام اندروید نزدیک است و به همین دلیل سرعت عملکرد بالایی را به نمایش می گذارد.

Moto G5 از کارت های حافظه Micro SD با حداکثر طرفیت 256 گیگابایت پشتیبانی می کند و ویژگی جالب دیگر آن که این روز ها در هیچ گوشی هوشمند دیگری شاهد آن نیستیم وجود یک گیرنده مجزای رادیویی موج FM در مجموعه سخت افزاری آن است.

قیمت پایین این گوشی به این معنی است که نباید از صفحه نمایش، سخت افزار و دوربین آن انتظار بالاترین کیفیت را داشته باشید، گرچه این گجت پاییه ای ترین ویژگی های یک گوشی هوشمند را در خود جای داده و می تواند یک کاربر معمولی را راضی نگه دارد.
 


9- Samsung Galaxy A3
 
 بهترین گوشی های هوشمند کوچک در سال 2017

وقتی صحبت از گوشی های هوشمند شرکت سامسونگ به میان می آید اکثر کاربران به یاد سری گوشی های Galaxy S و Galaxy Note خواهند افتاد، اما سامسونگ گوشی های دیگری را نیز تولید می کند که کمتر به آنها توجه می شود، گوشی های سری Galaxy A سامسونگ از این دسته از گجت ها هستند.

Galaxy A3 2017 یکی دیگر از گجت هایی است که در میان گوشی های هوشمند منتخب ما دیده می شود. این گوشی از نظر ظاهری شباهت زیادی به Galaxy S7 دارد و تفاوت اصلی در ظاهر آنها مربوط به اندازه صفحه نمایش این دو گوشی هوشمند است. Galaxy A3 در مقایسه با Galaxy S7 فوق العاده ارزان تر است بنابراین نباید از آن انتظار عملکرد سریع و بی نقص Galaxy S7 را داشته باشیم.

 کیفیت صفحه نمایش، دوربین و سخت افزار Galaxy A3 در بالا ترین سطح نیست و البته با توجه به قیمت گجت انتظاری بیشتر از این هم نباید از آن داشته باشیم، اما با این وجود Galaxy A3 2017 ویژگی هایی مانند پشتیبانی از فناوری NFC و گواهینامه IP68 را در خود جای داده که در گوشی های هم رده مانند آنها را ندیده ایم.
 


10- Xiaomi Mi6
 
 بهترین گوشی های هوشمند کوچک در سال 2017

شیائومی یکی از برند های چینی فعال در حوزه تولید گوشی های هوشمند است که علی رغم شهرت زیادی که در کشور بومی اش دارد کاربران سایر دیگر کشور ها علاقه زیادی به خرید محصولاتش نشان نمی دهند. Mi6 یک گوشی 5.15 اینچی است که به دلیل بهره گیری از سخت افزار قدرتمند و ویژگی های منحصر به فرد در کنار قیمت باور نکردنی اش توانسته نام خود را در لیست منتخب ما جای دهد.

بدنه این گجت از جنس سرامیک ساخته شده و پس از در دست گرفتن آن حس فوق العاده ای خواهید داشت، علاوه بر این شرکت سازنده برای دوربین اصلی Mi6 از یک ماژول دوگانه استفاده کرده که می تواند قابلیت های عکاسی حرفه ای را برای کاربران معمولی به ارمغان بیاورد.

Mi6 در بحث قدرت سخت افزاری هم هیچ بهانه ای به منتقدان نمی دهد و از آخرین پردازنده شرکت کوالکام و یا اسنپدراگون 835 در ساخت آن استفاده شده است. تنها مشکل موجود درباره این گوشی کمیاب بودن آن در بازار است و اگر قصد دارید با صرف هزینه ای یک میلیون و پانصد هزار تومانی یک گوشی آخرین مدل و قدرتمند را در اختیار بگیرید مجبور خواهید بود تا کمی در بازار به جست و جو بپردازید.





منبع : برترین ها 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار