تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - 2017 October 28
قدیم ترها همان دقایق اولیه صبح، روی پیشخوان بیشتر اداره ها، بانک‌ها، شرکت‌ها و ...، انواع روزنامه‌ها جا خوش می کردند.
به گزارش آی تابناک : عده زیادی خرید روزنامه و مجله را جزو اولویت های هر روزه خود می‌دانستند. حتی اگر روزی به علت مشغله‌های روزمره زندگی، وقت خریدن این ابزارهای اطلاع رسانی را پیدا نمی‌کردند، کمبود آن را در خود احساس می کردند. اما در عصر حاضر، با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی، به راحتی با استفاده از اینترنت، هر فرد در هر زمان و مکانی می تواند، به تمام اخبار روز و حتی ماه‌ ها و سال‌های قبل دسترسی پیدا کند. با استفاده از اینترنت زندگی آسان‌تر و اطلاعات در دسترس‌تر شده است. اینترنت با تحت تاثیر قراردادن تمام جوانب زندگی، با آدمی پیوندی اجتناب ناپذیر پیدا کرده است. دیگر کالایی نیست که نتوان اینترنتی خرید. با جست و جویی ساده می‌توان به انواع مقالات علمی روز دنیا دسترسی داشت. هر فردی در هر نقطه از جهان می‌تواند از طریق ابزارهای مختلف ارتباطی مانند ایمیل، شبکه های اجتماعی، چت و ... با دیگران ارتباط برقرار کند. به راحتی می‌توان با چند کلید در فضای مجازی، بلیت سفر خود را تهیه و از اتلاف وقت در آژانس های گردشگری جلوگیری کرد. رصد انواع سرگرمی ها و اطلاعات آموزشی گوناگون در سایت های مختلف، در کنار تمام موارد بالا، تنها برخی از امکاناتی است که با داشتن نعمت اینترنت می‌توانید از آن ها بهره ببرید. در ایران نیز با توجه به اهمیت این امواج حیاتی در زندگی، روش های مختلفی برای دسترسی به آن در نظر گرفته شده است. در این مقاله راه‌های مختلف اتصال به این امواج نامرئی پرکاربرد و هزینه های احتمالی شان را با هم مرور می‌کنیم.

اتصال به اینترنت در عین حال که شاید پردردسر باشد اما چون برای گذران زندگی ضروری است، مجبورید به دنبال یادگیری آن باشید. هر چقدر اطلاعات شما در این زمینه بیشتر باشد، می توانید با در نظر گرفتن موقعیت زندگی و امکانات خود و همچنین یک حساب و کتاب سرانگشتی هزینه های احتمالی، بهترین روش برای دریافت این امواج پرکاربرد را بیابید و هزینه های خود را به نحو احسن مدیریت کنید. یکی از مرسوم ترین روش‌های دست یابی به اینترنت، اتصال از طریق موبایل است.

سرعت ارائه شده توسط اپراتورهای موبایل طی سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. اگر بخواهید بدون هیچ طرح و بسته ای از دیتا اپراتورهای مختلف استفاده کنید، قطعا برای تان گران تمام خواهد شد. خوشبختانه هر سه شرکت مخابراتی کشور، همراه اول، ایرانسل و رایتل، بسته های خدمات اینترنتی را به صورت ساعتی، روزانه، هفتگی، 15 روزه، ماهانه و... در انواع طرح های متنوع برای مشترکان اعتباری و دایمی ارائه کرده اند. با استفاده از این بسته ها، هزینه های شما تا حد زیادی کاهش می یابد. توجه داشته باشید بسته های مختلف در سرعت های متفاوتی ارائه می‌شوند و گاهی علاوه بر اینترنت، مکالمه و پیامک رایگان نیز در بسته ها گنجانده شده است. در جداول ارائه شده، برخی از شرایط انواع این بسته ها را می‌بینید. برای مشاهده کامل این بسته ها می توانید به سایت های این شرکت ها مراجعه کنید.

از قدیمی ترین روش‌ها برای اتصال به اینترنت روش Dial Up است. در این روش از خط تلفن استفاده می شود و به همین علت در زمان اتصال به اینترنت خط تلفن اشغال خواهد شد. این روش اصلا اقتصادی و بهینه نیست و می‌توان فقط آن را برای مناطقی توصیه کرد که آن جا دسترسی به اینترنت‌های پرسرعت وجود ندارد، زیرا هم باید هزینه تلفن پرداخت شود و هم هزینه اشتراک اینترنت. روش دیگر برای اتصال  به اینترنت، استفاده از مودم همراه است. مودم همراه با اتصال به درگاه USB رایانه شخصی، این امکان را فراهم می‌آورد تا با قراردادن سیم‌کارت در داخل آن افراد بتوانند به‌راحتی و بدون نیاز به تنظیمات پیچیده و زمان‌بر، به اینترنت پر سرعت متصل و از امکانات آن در هر زمان و مکان، حتی در حال حرکت بهره‌مند شوند.

مودم های جیبی نیز نوع دیگری از دستگاه هایی هستند که اتصال به اینترنت را برای ما میسر می‌کنند. با قرار دادن یک سیم‌کارت در آن ها ، تبدیل به یک مودم بی‌سیم قابل حمل می‌شوند که قابلیت اتصال اینترنتی برای چندین کاربر را به‌ صورت همزمان فراهم می‌کنند. فناوری ADSL  نیز یکی دیگر از راه‌های دست یابی به اینترنت است. با بهره‌گیری از فناوری ADSL  کاربران قادر خواهند بود تنها با استفاده از یک خط تلفن، کامپیوتر و مودم ADSL بدون مشغول شدن خط ارتباطی، به صورت دایم و با سرعتی بالا به شبکه اینترنت متصل شوند.

با استفاده از این تکنولوژی هزینه های تان در مقایسه با زمانی که از سیستم های بی سیم استفاده می کنید کمتر است چرا که بازارشان انحصاری نبوده  است و علاوه بر این خدمات بیشتر و متنوع تری در این حالت وجود دارد.

 VDSL هم اینترنت پرسرعت به شمار می‌رود. عملکرد VDSL در اغلب موارد مشابه ADSL است. تنها در سرعت با هم کمی تفاوت دارند. VDSL سرعت بالاتر خود را مدیون محدودتر شدن فاصله بین مشترکان و مرکز ارائه دهنده سرویس می‌باشد.در هنگام خرید مودم‌های VDSL دقت داشته باشید. مودم‌های VDSL با مودم‌های ADSL متفاوت هستند. در خور ذکر است برخی از مودم های جدید قابلیت پشتیبانی از ADSL و VDSL را به طور همزمان دارند. تفاوت در قابلیت‌ مودم ها باعث تفاوت در قیمت آن ها شده است.

وایمکس، تکنولوژی نسبتا جدیدی است که ارتباط داده‌ها را از طریق بی سیم برقرار می کند. در حقیقت اتصال به اینترنت بدون داشتن خط تلفن را از این طریق می‌توانید تجربه کنید. برای دریافت داده ها از طریق Wimax شما نیاز به یک مودم ویژه وایمکس خواهید داشت. این مودم ها انواع مختلفی دارند، مانند جیبی، بیرونی و داخلی. وایمکس سرعت بسیار بالاتری را نسبت به اینترنت موبایلی در اختیار شما قرار می دهد. اما با تمام این اوصاف سرعتی که شما در عمل تجربه خواهید کرد به عوامل مختلفی مانند ساعات استفاده از اینترنت، پوشش یا دید مناسب آنتن و... دارد. همچنین نرم افزارهای مورد استفاده شما نیز می تواند تا حدود زیادی از سرعت ها بکاهد. مبین نت، ایرانسل و... شرکت هایی هستند که در ایران خدمات وایمکس را پوشش می دهند. هر کدام از این شرکت ها بسته هایی متنوع ارائه می‌دهند. اگر شما مرتب، سایت این شرکت ها را چک کنید می توانید از طرح های ویژه که در مناسبت‌های مختلف روی سایت قرار می‌گیرد، استفاده بهینه‌ای ببرید. در ادامه تعدادی از مشخصات بسته های وایمکس شرکت مبین نت را مشاهده خواهید کرد.

قبل از خرید بسته های مختلف، توضیحات مربوط به خدمات هر شرکت یا گاهی بسته های خاص هر شرکت را مطالعه و با مقایسه شرکت های مختلف، مناسب ترین و اقتصادی ترین بسته را تهیه کنید. مثلا برخی از شرکت ها سهم مالیات بر ارزش افزوده را در خدمات خود اعمال می کنند اما برخی دیگر خیر. هزینه نصب وایمکس معمولا  15 هزار تومان است. اما در شرکت های مختلف و با توجه به موقعیت شما این هزینه ممکن است، تغییر کند. در طرح های وایمکس برخی از شرکت ها مصرف اینترنت در ساعاتی از شبانه روز را رایگان در نظر گرفته اند، دقیقا مانند اپراتورهای موبایل.

روش های دسترسی به اینترنت و مقایسه بسته های قیمتی

روش های دسترسی به اینترنت و مقایسه بسته های قیمتی






منبع : خراسان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار