تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - 2017 October 26
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش از تأمین اینترنت پرسرعت برای ناوگان نفتکش‌های ایران در هر نفطه جهان خبر داد و گفت: دریانوردان ناوگان نفتکش‌های ایران در هر نقطه از جهان که باشند به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا می‎کنند.
به گزارش آی تابناک : «سیروس کیان ارثی» مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران (NITC ) از تحقق یکی از خواسته‎های مهم دریانوردان این شرکت برای نخستین بار در کشور و در بین شرکت‎های کشتیرانی داخلی خبر داد و گفت: تمامی دریانوردان ناوگان این شرکت طی یک برنامه زمان‎بندی شده که از ماه نوامبر امسال (آبان 96) اجرایی خواهد شد، در هر نقطه از جهان که باشند به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا می‎کنند.

وی افزود: در راستای تحقق یکی از خواسته‎های مهم و به حق دریانوردان ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران مبنی بر دسترسی به اینترنت و خدمات آن کارگروهی تشکیل و مذاکرات متعددی با شرکت‎های معتبر بین‎المللی ارائه‎دهنده خدمات اینترنت پرسرعت دریایی انجام شد که پس از بررسی‎های کارشناسی و طی تشریفات قانونی، قرارداد مربوطه نهایی شد.

وی با بیان اینکه  بر این اساس تمامی کشتی‎های ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران طبق برنامه زمان‎بندی شده و به تدریج، به شبکه جهانی اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد، گفت: در مرحله اول این طرح که طی چند روز آینده و از ماه نوامبر اجرایی می‎شود، 3 فروند از کشتی‎های ناوگان به این خدمات دسترسی پیدا می‎کنند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران افزود: طبق هماهنگی‎های انجام شده با مدیریت‎های فنی و بازرگانی این شرکت که به منظور نصب تجهیزات مربوطه صورت می‎گیرد، انتظار داریم تا 6 ماه آینده تمامی کشتی‎های ناوگان از خدمات اینترنت پر سرعت بهره‎مند شوند.

کیان ارثی با بیان اینکه شرکت ملی نفتکش ایران همواره به دنبال ارائه بهترین خدمات به دریانوردان به عنوان سرمایه اصلی این شرکت بوده و در موضوع برقراری اینترنت پر سرعت در کشتی‎های ناوگان نیز ارائه بهترین سرویس و خدمات مورد توجه قرار گرفته است، اضافه کرد: براین اساس کشتی‎های شرکت ملی نفتکش ایران به سیستم V-SAT مجهز خواهند شد و پهنای باند در نظر گرفته شده نیز بیش از 2 برابر نرم جهانی در بخش دریایی است که با حجم نامحدود پیش بینی شده، تمامی پرسنل کشتی در هر رده می‎توانند در هر نقطه از جهان، از این خدمات بهره‎مند شوند علاوه براین در این سیستم، امکان دسترسی دریانوردان ناوگان به ایمیل‎های شخصی و شبکه‎های مجازی مانند تلگرام، واتس اپ و ... نیز پیش‎بینی شده است.

عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران در مورد آن دسته از کشتی‎های شرکت ملی نفتکش ایران که در محدوده آب‌های داخلی نیز تردد می‎کنند، گفت: برای تجهیز این کشتی‎ها به اینترنت پر سرعت نیز تدابیری اندیشیده است که طبق برنامه زمان‎بندی، اجرایی خواهد شد.

وی در مورد اقدامات انجام شده برای امنیت و جلوگیری از حملات و تهدیدات سایبری احتمالی نیز افزود: در این سیستم تمامی مباحث مربوط به ایمنی و امنیت سایبری پیش‎بینی شده است.

کیان ارثی اضافه کرد: البته درحال حاضر تمامی‎کشتی‎های ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران به سیستم‎های مخابرات ماهواره ای اینمارست دسترسی دارند ولی به دلیل حجم کم، سرعت محدود و همچنین گران بودن، از آن تنها برای انجام مکاتبات اداری و اطلاع‎رسانی‌های ضروری و اضطراری استفاده می‎شود.

* ارتباط خانواده دریانوردان NITC با کشتی‎های نفتکش ممکن شد

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران همچنین از رفع یکی از دغدغه‎ها و مشکلات خانواده دریانوردان این شرکت خبر داد و گفت:با توجه به مشکلاتی که در زمینه ارتباط خانواده دریانوردان با کشتی‎ها به‌ویژه در مواقع اضطراری وجود داشت و در راستای رفاه حال و آرامش خاطر دریانوردان و خانواده‎شان، علاوه بر اینترنت پرسرعت، فراهم کردن ارتباط خانواده‎ها با کشتی از طریق خطوط تلفن همزمان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

کیان ارثی خاطرنشان کرد: در این زمینه و براساس اقدامات انجام شده، خانواده دریانوردان می‎توانند پس از نصب تجهیزات مخابرات ماهواره‎ای V-SAT بر روی ناوگان، از طریق تلفن ارزان قیمتی که نحوه دسترسی به آن به خانواده‎ها اعلام خواهد شد، با همسران و فرزندان خود در دریا، در ارتباط باشند.






منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار