کد خبر: ۱۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - 2017 October 26
شرکت‌های فناوری لنوو و اینتل اولین قدم را برای حذف ورود رمزعبور آنلاین از رایانه‌های شخصی برداشتند.
به گزارش آی تابناک : شرکت‌های اینتل و لنوو اولین رایانه‌های شخصی را با استانداردهای احراز هویت اتحادیه فیدو(FIDO) معرفی کردند.


رمزهای عبور یکی از مهمترین نقاط ضعف در حفظ امنیت آنلاین و سایبری ما هستند و ما ممکن است اکنون یک گام به خلاص شدن از شر آنها نزدیک‌تر شده باشیم.


امروز، لنوو و اینتل برای اولین بار از احراز هویت داخلی ساخته شده برای رایانه‌های شخصی که از استانداردهای اتحادیه فیدو پشتیبانی می‌کند، پرده برداشتند.


این سیستم در آخرین رایانه‌های لنوو شامل یوگا 920 در دسترس است و با "اتصال آنلاین" اینتل که در نسل هفتم و هشتم پردازنده‌های اینتل است، کار می‌کند.


دو روش مختلف وجود دارد که کاربران می‌توانند توسط آنها، تایید هویت آنلاین انجام دهند.


ابتدا قرار دادن انگشت خود روی یک خواننده اثر انگشت رمزگذاری شده در لپتاپ، که شما را به یک سایت سازگار با این فناوری وارد خواهد کرد.


دوم، احراز هویت دو طرفه خودکار اجازه می‌دهد تا نام کاربری و رمز عبور معمولی خود را در یک وبسایت مشارکت کننده مانند گوگل، فیسبوک و دراپ باکس وارد کنید. به جای اینکه به صورت خودکار شما را وارد کند، سرویس هویت شما را تایید می‌کند و از شما می‌خواهد تا روی یک دکمه برای ورود به سیستم کلیک کنید.


اتحادیه فیدو که توسط شرکت‌هایی نظیر سامسونگ، گوگل و مایکروسافت پشتیبانی می‌شود، به طور کامل از حذف رمز عبور حمایت می‌کند.


این امر به آهستگی پیش می‌رود. مثلا سیستم حسگر اثر انگشت اپل با استانداردهای فیدو سازگار نیست، اما این اولین پیاده سازی استانداردهای فیدو در رایانه‌های شخصی، ما را یک گام به فعالیت‌های ایمن‌تر آنلاین نزدیکتر می‌کند و این یک پیروزی محسوب می‌شود.








منبع : روزنامه نصف جهان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار