تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - 2017 October 23
هکرها به چند طریق مختلف می‌توانند از یک اکانت فیس‌بوک هک شده، سو استفاده کنند. لاگین خودکار فیس‌بوک به آن‌ها این امکان را می‌دهد که به سایت‌های متصل به این شبکه اجتماعی دسترسی پیدا کنند. اسپمرها به‌علاوه با هک فیس‌بوک شما قصد دسترسی به فالووورهای‌تان را می‌کنند. یک هکر می‌تواند از پروفایل شما اطلاعات شخصی را که نیاز دارد، بدزدد و بتواند با هویت شما اعمال غیرقانونی انجام دهد.

به گزارش آی تابناک : یک هکر می‌تواند از پروفایل شما اطلاعات شخصی را که نیاز دارد، بدزدد و بتواند با هویت شما اعمال غیرقانونی انجام دهد.

چطور بفهمیم که هک شده‌ایم؟

برای چک کردن اکانت یک راه ساده وجود دارد. روی فلش موجود در بالا سمت راست کلیک کنید. در منوی باز شده به تنظیمات بروید و Security and Login را انتخاب کنید و سپس Where You’re Logged Inn را برگزینید.

در این‌جا می‌توانید فهرستی از دستگاه‌هایی را که تا به‌حال با آن‌ها به فیس‌بوک وارد شده‌اید، ببینید. همچنین محل لاگین شدن هم در این قسمت مشخص خواهد بود. اگر در این بین لاگینی را می‌بینید که برای‌تان ناشناس است، احتمال این وجود دارد که هک شده باشید. اگر مورد مشکوکی را دیدید روی ?Not You کلیک کنید.

پس از انجام این‌کار Secure Account را انتخاب کنید و گام‌های امن کردن حساب کاربری فیس‌بوک را بپیمایید.

البته نشانه‌های دیگری هم وجود دارند که نشان می‌دهند هک شده‌اید.

  • نام، تاریخ تولد، ای‌میل یا رمز عبورتان تغییر کرده است.
  • درخواست دوستی به افرادی که نمی‌شناسید ارسال می‌شود.
  • پیام‌هایی از اکانت شما به دیگران فرستاده می‌شود که نویسنده آن‌ها شما نیستید.
  • در تایم‌لاین پست‌هایی را می‌بینید که مال شما نیستند.

چطور حساب فیس‌بوک‌مان را امن نگه‌داریم؟

فیس‌بوک از نظر امنیتی ویژگی‌های زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

برای بیش‌تر کردن امنیت این شبکه اجتماعی به Settings > Security and Login > Setting Up Extra Security بروید. از این‌جا کارهای زیر را انجام دهید:

  • هشدار لاگین را روشن کنید تا هر زمان که به اکانت شما ورود شد مطلع شوید. این ویژگی باعث می‌شود پیش از آن‌که خسارت جدی وارد شود، بتوانید هکر را متوقف کنید.
  • تایید هویت دو مرحله‌ای را روشن کنید و از فهرست ارائه شده یک لایه اضافه امنیتی را انتخاب کنید.
  • چند کانتکت مورد اعتمادتان را برگزینید تا در صورتی که هک شدید و نیاز داشتید که اکانت را آنلاک کنید، از آن‌ها کمک بگیرید.

با این کارهای ساده امنیت اکانت فیس‌بوک شما چندین برابر می‌شود و مسلما کار هکرها نیز دشوارتر خواهد شد.






منبع : سی نت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار