کد خبر: ۱۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - 2017 October 23
گوگل پرامپت انتخاب اصلی شرکت گوگل برای احراز هویت دو‌مرحله‌ای است.
به گزارش آی تابناک : گوگل با انتخاب گوگل پرامپت به عنوان انتخاب اصلی برای احراز هویت دو‌مرحله‌ای به جای پیام کوتاه، گام دیگری برای بهبود امنیت کاربران خود برداشت. گوگل پرامپت که در ماه ژوئن سال گذشته راه‌اندازی شد برای بهبود امنیت فرآیند ورود طراحی شده‌است که هر گونه تلاش برای ورود به حساب‌هایی با احراز هویت دومرحله‌ای را به کاربر اطلاع می‌دهد. به جای دریافت یک پیام کوتاه، کاربر در گوشی هوشمند خود با یک پاپ‌آپ مواجه می‌شود و می‌تواند با یک کلیک ساده روی دکمه «بله» وارد شود.

با توجه به این‌که روش احراز هویت دومرحله‌ای نسبت به پیام کوتاه امن‌تر است، گوگل در ماه جولای، دعوت از کاربران برای فعال‌سازی گوگل پرامپت را آغاز کرد. این قابلیت برای کاربران دو سیستم‌عامل اندروید و iOS فراهم شده و برای ارائه احراز هویت دومرحله‌ای در یک اتصال رمزنگاری‌شده طراحی شده‌است. علاوه‌بر این گزینه‌هایی مانند مسدود کردن تلاش‌ برای دسترسی غیرمجاز را نیز ارائه می‌دهد.

غول اینترنت ادعا می‌کند که: «گوگل پرامپت، آسان‌ترین و امن‌ترین روش احراز هویت یک حساب است و به سیاست‌های تلفن‌همراه که در دستگاه‌های کارمندان اجرا می‌شود، احترام می‌گذارد.» 

در حال حاضر گوگل تصمیم گرفته‌است گوگل پرامپت را برای تمام کاربران اجباری کند و به جای پیام کوتاه، آن را به انتخاب اول برای احراز هویت دو‌مرحله‌ای کاربران تبدیل کنند. هنگامی که کاربران احراز هویت دو‌مرحله‌ای را فعال می‌کنند همچنان قادر خواهند‌بود از گزینه‌هایی مانند پیام کوتاه، برنامه‌ احراز هویت گوگل، کدهای پشتیبان، کلیدهای امنیتی به عنوان جایگزین دوم استفاده کنند.

گوگل می‌گوید که این تغییر فقط کاربرانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد که احراز هویت دو‌مرحله‌ای را راه‌اندازی نکرده‌اند. علاوه‌‌بر این، کاربرانی که تلاش می‌کنند احراز هویت دو‌مرحله‌ای را راه‌اندازی کنند، اما تلفن‌همراه سازگار ندارند، مجبور هستند که به جای آن از پیام کوتاه استفاده کنند. برای فعال کردن احراز هویت دو‌مرحله‌ای، کاربران باید به صفحه‌ حساب من مراجعه کنند. 

همچنین این شرکت اینترنتی اشاره می‌کند که گوگل پرامپت به یک اتصال داده نیاز دارد. در دستگاه‌های iOS، این ویژگی به برنامه گوگل نیاز دارد. دامنه‌های سازمانی برای امنیت بیشتر می‌توانند کلیدهای امنیتی را اجرا کنند. گوگل پرامپت در دسترس تمام کاربران قرار گرفته‌است، اما ممکن است تا دو هفته طول بکشد که در همه‌جا در درسترس باشد.






منبع : افتانا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار