کد خبر: ۱۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - 2017 October 23
مدیر عامل شرکت کوالکام در نشست خبری ۴G/5G هنگ کنگ به افزایش سرمایه‌گذاری شرکت کوالکام در فناوری های پوشیدنی اشاره کرد و گفت: فناوری های پوشیدنی و به دنبال آن گجت‌های پوشیدنی (Wearable Gadgets) پتانسیل ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری دارند.
به گزارش آی تابناک : شرکت کوالکام در حاضر بر روی نسل بعدی پلتفرم هوشمند با بهره‌گیری از فناوری‌های پوشیدنی (Wearable Techs) کار می‌کند و در نظر دارد برای معرفی، پخش و توزیع محصولات و پلتفرم‌های هوشمند جدید خود بیش از گذشته سرمایه‌گذاری کند.
پیش از این شرکت کوالکام از آخرین دستاورد خود در بازار فناوری های پوشیدنی پرده برداشته است و با همکاری شرکت Fossil که ساعت های جدید Q Wander و Q Marshal را به نمایش گذاشت، اسنپدراگون Wear 2100 را نیز معرفی کرد.
کوالکام می‌گوید این تراشه برای فناوری های پوشیدنی با جامعه هدف خاص مانند ساعت‌های هوشمند کودکان و سالمندان یا ابزارهای تناسب‌اندام که بر خلاف ابزارهای پوشیدنی چندمنظوره و قدرتمندتر نیازمند توان زیادی نیستند، طراحی شده است. این تراشه نسبت به پردازنده QSC6270 کوالکوک ۴۵ درصد کوچکتر است و در حالت آماده به کار در شبکه LTE تا هفت روز کار خواهد کرد.

کوالکام در فضای فناوری های پوشیدنی جزو اولین ها بود و یکی از اولین اسمارت واچ هایی را که به بازار آمد را تولید کرد. پس از آن بود که کوالکام جایگاه خود را در بازار پیدا کرد. چیپ های اسنپدراگون در بیش از ۱۰۰ ابزار پوشیدنی مورد استفاده قرار گرفته اند که در حدود ۸۰ درصد آن ها ساعت های Android Wear هستند.
فسیل می گوید که به سبب افزایش علاقه مندی و تقاضا برای اسمارت واچ ها، قصد دارند سرمایه گذاری بلند مدتی در این حوزه انجام داده و محصولات متنوعی تولید کنند.

این کمپانی آمریکایی تاکنون ۳۳ میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه تکنولوژی‌های مربوط به وای فای و LTE و انتقال آن‌ها به دستگاه‌های موبایل سرمایه گذاری کرده است. کوالکام حالا امیدوار است که این سرمایه گذاری بتواند مقدمه ای برای ورود این کمپانی به بازارهای جدید نیز باشد.
یکی از مهم‌ترین بازارهایی که کوالکام از چند ماه پیش وعده ورود به آن را داده بود، اینترنت اشیا است که به بحث داغ این روزهای بزرگان تکنولوژی در دنیا تبدیل شده است. همه از اینترنت و اتصال تمامی دستگاه‌ها به یکدیگر سخن می‌گویند.
کوالکام نیز می‌خواهد تمامی دستگاه‌های پوشیدنی، خودروها، لامپ‌های خانگی و دستگاه‌های پزشکی پوشیدنی را با بهره‌گیری از تکنولوژی مشهور خود به یکدیگر متصل کند.





منبع : کلیک 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار