تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - 2017 October 23
تکنولوژی با سرعتی بسیار زیاد در حال تغییر زندگی ماست و جهان امروز با چیزی که تنها ده سال پیش وجود داشته به کلی متفاوت است.
به گزارش آی تابناک : برای مثال می توانید به تلفن های هوشمند نگاه کنید و ببینید از ده سال قبل تا به حال چه تغییرات شگرفی در این حوزه ایجاد شده و سپس آن را به بخش های دیگر علم تعمیم دهید. از اتومبیل ها گرفته تا تجهیزات مطالعاتی و هوش منصوعی به خوبی نشان دهنده شتاب بسیار زیاد علم و تکنولوژی است. هایپرلوپ یکی از پروژه های بلندپروازانه و قابل توجهی است که در سال های اخیر در فازهای آزمایشی قرار داشته و به تدریج در حال تبدیل شدن به یک دستاورد صنعتی است. هایپرلوپ قرار است جایگزینی برای سیستم های حمل و نقل برون شهری باشد و مسافران را بین شهرهای مختلف با سرعت های بسیار بالا حرکت دهد تا فاصله های چندین ساعته بین شهرها ظرف چند دقیقه طی شوند. در حال حاضر پروژه های آزمایشی هایپرلوپ در آمریکا و امارات متحده عربی راه اندازی شده اند و توسعه دهندگان آن در حال برطرف کردن ایرادات برای آغاز فاز نهایی ساخت هستند. اما آینده جهان با هایپرلوپ چگونه خواهد بود؟

نقشه ای که مشاهده می کنید طرحی مفهومی است که نشان می دهد هایپرلوپ چطور در آینده نه تنها شهرها، بلکه کشورهای جهان را به هم متصل خواهد کرد. فواصل چند هزار کیلومتری ظرف مدت بسیار کوتاهی طی خواهند شد و جهان کوچکتر از آنچه همین حالا هم به نظر می رسد خواهد شد. این نقشه به خوبی یادآوری می کند با اجرایی شدن هایپرلوپ و طراح های مشابه آن چگونه کشورهای کره زمین در نقش شهرهایی کنار هم ظاهر می شوند و خطوط بین المللی به مانند خطوط داخلی مترو عمل خواهند کرد. 






منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار