کد خبر: ۱۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 21
کاربران درست به همان اندازه کامپیوترهای شخصی یا تبلت‌ها، به موبایل‌های هوشمندشان وابسته هستند.
به گزارش آی تابناک :  دستگاه‌ها و محصولات دیجیتال که این روزها حضوری پررنگ در زندگی روزمره همه ما دارند، هر روز شاهد تغییر و تحولات چشمگیری هستند. حالا جدیدترین بررسی‌های موسسه تحقیقاتی گارتنر نشان می‌دهد که بازار این محصولات روند رشد کندی را در پیش گرفته است. این بررسی‌ها نشان می‌دهد که صادرات جهانی انواع کامپیوترهای شخصی، تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند تا پایان سال ۲۰۱۸ به ۳۵/ ۲ میلیارد دستگاه خواهد رسید که این میزان نسبت به سال ۲۰۱۷ تنها رشد سالانه ۲ درصدی را تجربه خواهد کرد. جالب است بدانید که این میزان رشد، بالاترین رشد سالانه این بازار از سال ۲۰۱۵ خواهد بود. به گزارش دنیای اقتصاد، در واقع تصور غلطی در دنیا وجود دارد که به تدریج همه‌چیز وابستگی زیادی به موبایل‌های هوشمند پیدا می‌کنند. «رانجیت آتوال» یکی از کارشناسان موسسه گارتنر در این مورد می‌گوید: «این در حالی است که آخرین تحقیقات و نظرسنجی آنلاین انجام شده ما روی کاربران نهایی نشان می‌دهد که کاربران درست به همان اندازه کامپیوترهای شخصی یا تبلت‌ها، به موبایل‌های هوشمندشان وابسته هستند. ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که آنها اغلب از یک کامپیوتر شخصی یا تبلت برای انجام کارهای روزانه مشخص‌شان مانند خواندن، نوشتن، ارسال ایمیل یا تماشای ویدئو استفاده می‌کنند. این در حالی است که ۳۴ درصد آنها اغلب از موبایل هوشمند به خاطر راحتی و قابل حمل بودن استفاده می‌کنند. نیاز و وابستگی کاربران به کامپیوترهای شخصی‌شان برای مدت طولانی‌تر، عامل مهم بقای بازار جهانی کامپیوترهای شخصی است. در مقابل، کاربران همچنان در حال جایگزین کردن موبایل‌های هوشمندشان به‌صورت مرتب هستند.» با این اوصاف کارشناسان و تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که صادرات جهانی انواع کامپیوترهای شخصی سنتی تا پایان سال ۲۰۱۸ شاهد کاهش سالانه ۴/ ۴ درصدی خواهد بود، در حالی که صادرات جهانی انواع گوشی‌های موبایل در همین دوره زمانی رشد سالانه ۴/ ۲ درصدی را تجربه خواهد کرد.
رشد کند بازارکامپیوتر به کمک بخش تجاری
صادرات جهانی کامپیوترهای شخصی ویژه بخش تجاری تا پایان سال ۲۰۱۷ به روند رشد بازمی‌گردد و جایگزینی محصولات مبتنی بر ویندوز ۱۰ با محصولات قدیمی، مهم‌ترین عامل این رشد است. این موضوع صرف‌نظر از افزایش قیمت قطعات اولیه تاثیر چشمگیری بر رشد بازار این محصولات داشته است. با این اوصاف کارشناسان موسسه تحقیقاتی گارتنر تخمین زده‌اند که بازار کامپیوترهای تجاری رشد سالانه ۸/ ۰ درصدی را تا پایان سال ۲۰۱۸ تجربه کند. از طرفی رشد تقاضا برای کامپیوترهای شخصی مبتنی بر ویندوز ۱۰ در بخش تجاری کشور چین به‌عنوان بازاری بزرگ هم عامل مهم دیگری در رشد این بازار است. شرکت مایکروسافت در حال حاضر در حال همکاری با نهادهای دولتی چین است تا نسخه‌ای ویژه از سیستم عامل جدیدش را برای ابزارها و دستگاه‌های دیجیتالی این نهادها توسعه دهد.
فروش قابل قبول موبایل‌های هوشمند
پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد فروش جهانی گوشی‌های موبایل دوباره در سال ۲۰۱۸ به روند رشد سالانه بازمی‌گردد و صادرات جهانی ۹/ ۱ میلیارد دلاری را به ثبت می‌رساند. صادرات موبایل‌های هوشمند ۸۶ درصد از کل صادرات جهانی گوشی‌های موبایل را در سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص خواهند داد که این میزان نسبت به سال ۲۰۱۷ رشد سالانه بیش از ۶ درصدی خواهد داشت. کارشناسان موسسه گارتنر انتظار دارند آی‌فون X شرکت اپل با وجود قیمت بالا، عامل خوبی برای رشد و رونق بازار آمریکای شمالی، چین و اروپای غربی باشد. این در حالی است که تحلیلگران بازار موبایل معتقدند کمبود قطعات اولیه به کاهش تقاضا در بازار موبایل‌های هوشمند در آخرین فصل از سال ۲۰۱۷ منجر می‌شود و این موضوع عامل تاثیرگذاری بر کاهش تقاضا و فروش در کل بازار جهانی گوشی‌های موبایل خواهد بود.





منبع : اقتصاد آنلاین 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار