کد خبر: ۱۲۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 20
مایکروسافت سال قبل از برنامه‌اش برای معرفی لپ‌تاپ‌ ویندوزی بر پایه آرم خبر داد. محصولات جدید از پردازنده‌ی کوالکام اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده خواهند کرد و قابلیت پشتیبانی از نرم‌افزار‌های قدیمی دسکتاپ نیز خواهند داشت.

به گزارش آی تابناک : کوالکام قبلا گفته بود که تا پایان سال جاری، شاهد معرفی لپ‌تاپ‌های مبتنی ویندوز و مجهز به پردازنده‌ی طراحی‌شده بر پایه‌ی معماری آرم خواهیم بود؛ اما فعلا چنین محصولی معرفی نشده است. ایسوس، اچ‌پی، و لنوو در حال آماده کردن دستگاه‌هایی مخصوص پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵۵ هستند و آن‌طور که گفته می‌شود، اصلی‌ترین عامل فروش‌ آن‌ها، عمر باتری بالا خواهد بود.

هفته اخیر در یک کنفرانس در هنگ کنگ، مایکروسافت و کوالکام نشانه‌هایی از این لپ‌تاپ‌های کم‌مصرف آشکار کردند. گزارش‌‌ها از این کنفرانس حاکی از آن هستند که کوالکام همچنان به زمان‌بندی قبلی، یعنی دسامبر پیش‌ رو، پایبند است و مایکروسافت نیز وعده عمر باتری چندروزه می‌دهد.

یکی از مدیران‌ برنامه مایکروسافت در این مورد می‌گوید:

اگر صادقانه بگویم، از حد مورد انتظار فرا‌تر رفته‌ایم. ما برای توسعه‌دهنده‌هایمان اهداف و استاندارد‌های بالایی در نظر گرفتیم، اما حالا از آن جلو افتاده‌ایم. عمر باتری طوری است که می‌توانید به‌طور روزانه روی آن حساب کنید. نیازی نیست شارژر خود را همراهتان حمل کنید. شاید چند روز یک بار نیاز به شارژ کردن داشته باشید.

اگر این گفته‌ها به واقعیت بپیوندند، همان‌طور که مایکروسافت ادعا می‌کند، قوانین بازی را تغییر خواهند داد. این ویژگی می‌تواند برای سری لپ‌تاپ‌های هیبریدی مایکروسافت به منزله‌ی یک منجی عمل کند.

microsoft surface rt

این شرکت با معرفی سرفیس RT وعده‌هایی در مورد طول عمر باتری داد که به‌خوبی عملی نشد و به هیچ وجه نتوانست انتظارات کاربران را برآورده کند و این مدل لپ‌تاپ‌ عملا شکست خورد؛ عمدتا به این دلیل که از نرم‌افزار‌های عادی ویندوز پشتیبانی نمی‌کرد. بعید است مایکروسافت یک اشتباه را دو بار تکرار کند.


در تست‌های اولیه گزارش‌هایی دریافت کردیم مبنی بر این که درصد باتری در این دستگاه‌ها به‌درستی نشان داده نمی‌شود و باگ دارد؛ اما بعد از بررسی موضوع متوجه شدیم هیچ ایرادی وجود ندارد و طول عمر باتری بیش از اندازه بالاتر از حد طبیعی است.
این مدیر مایکروسافت همچنین در یک مصاحبه دیگر گفت:

فعلا باید منتظر باشیم و ببینیم مایکروسافت چه زمانی ویندوز ۱۰ مبتنی بر آرم را معرفی خواهد کرد. با توجه به این اظهارات مدیران و مهندسان دو شرکت، گویی یک تحول بزرگ در راه است.

مورد دیگر این خواهد بود که سرعت و کیفیت اجرای نرم‌افزار‌ها روی این پردازنده و ویندوز چطور خواهد‌ بود. سال گذشته مایکروسافت اجرای بی عیب‌و‌نقص فتوشاپ به علاوه پخش ویدیو و آفیس را با استفاده از یک چیپ آرم نشان داد.

این غول دنیای نرم‌افزار یک سال است که روی تکنولوژی جدیدش کار می‌کند و مدام در حال تست و عیب‌یابی آن است. شاید دیگر زمان آزمایش به سر رسیده باشد و بتوانیم اواخر امسال تکنولوژی آرم در ویندوز را از نزدیک لمس کنیم.






منبع : ورج 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار