کد خبر: ۱۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 20
آذری جهرمی گفت با فعال شدن اپراتورهای مجازی در صنعت مخابرات، این اپراتورها می‌توانند پنج درصد از بازار را به خود اختصاص دهند.
به گزارش آی تابناک : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح هیجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی (تله‌کام ۲۰۱۷) با اشاره به مطلب فوق گفت: با آزادسازی مکالمات بین‌الملل برای اپراتورهای مجازی، کیفیت مکالمات بهبود می‌یابد و ایجاد تعرفه‌های رقابتی، بزرگ شدن بازار و جلوگیری از قاچاق مکالمه از مزایای آزادسازی مکالمات است و در پی آن امکانی برای MVNOها فراهم می‌شود تا از ظرفیت‌ها استفاده کنند. کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نیز در حال تدوین شرایط و مقررات مربوطه به این حوزه است.

محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به آزادسازی فعالیتهای پستی افزود: با فعال شدن دو اپراتور خصوصی پست در آینده نزدیک، بازار پستی کشور از ظرفیت ۸۰۰ میلیارد تومانی در حال حاضر به هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: شرکت مخابرات ایران در راستای توسعه بازار فیبرنوری طی شش ماه گذشته بیش از ۱۴ هزار پورت فیبرنوری واگذار کرده است که امیدواریم تا سال آینده با رفع موانع زیرساختی آن به ۱۰۰ هزار پورت افزایش یابد.

جهرمی با پیش‌بینی اینکه با اصلاح نظام تعرفه‌ها، تقاضا برای بازار ثابت بیشتر می‌شود عنوان کرد: لازم است شرکت مخابرات ایران امکان فعالیت بخش خصوصی در بازار ارتباطات ثابت را فراهم کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر خط مشی‌های پیش روی این وزارتخانه در الزام به ۲/۵ برابرکردن حجم بازار ICT در برنامه ششم توسعه و توجه به اقتصاد دیجیتالی گفت: موضوع شبکه ملی اطلاعات و تولید محتوا یکی دیگر از موارد مورد توجه وزارت ارتباطات است که جهت‌گیری مناسبی را برای هدایت سرمایه‌گذاریهای بخش خصوصی مشخص میکند ضمن اینکه در حال حاضر شرکتهای IPTV و VOID فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده‌اند.

جهرمی با اشاره به اینکه نمایشگاه تله‌کام فرصت مناسبی برای همگرایی بیشتر در مسیر توسعه و گسترش کسب و کارهای نوپاست، افزود: در این نمایشگاه ۲۲۵ شرکت داخلی و ۱۰۲ شرکت خارجی حضور دارند که زمان خوبی برای تعاملات بیشتر، بهبود شرایط کسب و کار و اعلام برنامه‌های اپراتورها برای توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه ICT است.

وی افزود: در نمایشگاه تله‌کام امسال سه پنل تخصصی برگزار که پنل اول با عنوان توسعه اقتصاد دیجیتالی بعدازظهر امروز برگزار می‌شود و ۲/۵ برابری بازار ICT براساس برنامه ششم و تبیین پیوست فناوری از دیگر نشست‌های تخصصی این نمایشگاه می‌باشند.





منبع : باشگاه خبرنگاران 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار