کد خبر: ۱۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 19
سایت آی.تابناک به مستنداتی دست‌یافته است که نشان می‌دهد مشتریان یک فروشگاه زنجیره‌ای در مشهد بطور ناخواسته و ندانسته قربانی ترابردهای اجباری قرارگرفته‌اند.
طبق فرم‌هایی که در تصاویر زیر ملاحظه می کنید. به مشتریان فروشگاه پیشنهاد اعطای جوایزی می‌شده و در یک فرم درخواست بدون آن‌که مشتری در جریان باشد این فرم مربوط به درخواست برای طرح ترابردپذیری است و بدون آنکه حتی اسم ترابرد در فرم آمده باشد مشتریان را وادار به ترابرد می کنند.

ترابردهای اجباری و ناخواسته مشترکین در مشهد

ترابردهای اجباری و ناخواسته مشترکین در مشهد

در این فرم همان‌گونه که مشاهده می‌کنید فرد قربانی تشویق به انجام ترابرد از همراه اول به ایرانسل می‌شده است، بدون آنکه بداند این اقدام درواقع شرکت در طرح ترابردپذیری و تغییر اپراتور است.
جای بسی سوال است که چگونه نهادهای نظارتی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده‌گان و بخصوص سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در برابر چنین اقداماتی سکوت کرده‌اند و مشتریان اپراتورها مورد فریب و نیرنگ بازاریاب‌های یک اپراتور قرار می‌گیرند.
تشویق مشتریان یک فروشگاه زنجیره‌ای امری رایج در جهت ایجاد وفاداری بین مشتریان است؛ اما سواستفاده فروشگاه مذکور اعتماد مشتریان و  به‌کار بردن عناوین گول‌زننده نظیر «هدایا» و «بیمه‌رایگان» آن‌هم برای تغییر ناخواسته و ندانسته اپراتور تلفن همراه یک مشترک بدون شک یک روش اخلاقی در بازاریابی برای یک اپراتور محسوب نمی‌شود.
در روزهای آینده تیم گزارش ما به بررسی این تعدی به حقوق مصرف کنندگان ادامه خواهد داد تا مشخص شود نظر مشتریان قربانی این فروشگاه در مورد این طرح چیست، همچنین بررسی خواهیم کرد که نقش شرکت بیمه پاسارگاد در این طرح چه بوده و آیا اصولا یک شرکت بیمه می تواند بیمه‌نامه های خود را به عنوان طعمه در اختیار چنین طرح‌هایی قرار دهد؟
باید مشخص شود حوزه حمایت از مشتری تا کجا گسترده شده و دربرابر بروز چنین تخلفاتی در اجرای یک طرح ملی نظیر ترابردپذیری چه کسی پاسخگو است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار