کد خبر: ۱۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 19
استیون مولنکاف در اظهاراتش به صحبت در مورد اختلافات کوالکام با اپل پرداخته است.

به گزارش آی تابناک : کمپانی‌های اپل و کوالکام مدتی است درگیر اختلافاتی در زمینه‌ی پتنت‌ها و لایسنس محصولات هستند و کوالکام به‌تازگی عنوان کرده که امیدوار است سرانجام بر سر این اختلافات با اپل به توافق برسد. استیون مولنکاف، مدیرعامل کوالکام، در جریان برگزاری کنفرانس D.Live در وال‌استریت ژورنال، گفت این کمپانی تاریخچه‌ای دور و دراز در حل مشکلاتی مثل اختلاف فعلی‌اش با اپل دارد. 

مدیرعامل کوالکام در اظهاراتش گفت:

در پایان این ماجرا، موضوع مهمی که نباید فراموش کنیم این است که اختلاف‌ نظر یادشده اساسا در مورد قیمت‌گذاری روی یک فناوری بنیادی است؛ فناوری که گوشی‌های آیفون را به محصولی که امروزه می‌بینیم، تبدیل می‌کند. 

مولنکاف اعتقاد دارد سؤال اصلی که اپل باید از خود بپرسد این است که قصد دارد چقدر برای دستیابی به این فناوری بنیادی پول خرج کند. وی در ادامه‌ی اظهاراتش گفت:

من معتقدم که از پس این مشکل بر خواهیم آمد. ما یک رابطه‌ی محصولاتی بسیار قوی با اپل داریم و گاهی اوقات چنین اختلاف‌ نظراتی پیش می‌آید؛ اما [نباید فراموش کنیم که ما و اپل] رابطه‌ای گسترده با هم داریم.

مدیرعامل کوالکام ترجیح داد در مورد زمان دقیق حل مشکلات بین اپل و کوالکام نظری ندهد؛ او تنها این جمله را به زبان آورد: «مشکلات ما حل خواهد شد.» 

جنگ بین کوالکام و اپل اوایل سال ۲۰۱۷ و پس از این‌که کمیسیون تجارت فدرال شکایتی علیه کوالکام تنظیم کرد، آغاز شد. این کمپانی سازنده‌ی چیپست به دنبال این‌که اپل درخواست غرامت ۱ میلیارد دلاری کرد، ادعای کوپرتینویی‌ها را پوچ و بی‌ارزش خواند. مدتی بعد تیم کوک از تمایلش برای حل این مشکل خبر داد؛ گرچه او همان زمان گفت حل این مشکل  بزرگ تا مدت‌ها طول خواهد کشید.

کوالکام از طرفی با تمام توانش در تلاش است تا این اختلاف را بدتر از قبل کند. این کمپانی اخیرا اعلام کرده است که در پی ممنوعیت فروش گوشی‌های آیفون در چین است. کوالکام پیش‌تر تلاش کرده بود از واردات آیفون به ایالات متحده نیز جلوگیری کند. 





منبع : 9TO5MAC
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار