کد خبر: ۱۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 14
نائب رییس اتحادیه صنف فروشندگان و دستگاههای صوتی ،‌تصویری و تلفن همراه، بیمه گوشی تلفن همراه را غیر قانونی دانست و تاکید کرد: بیمه کالای وارداتی از سوی شرکت‌های بیمه مورد تائید دستگاه نظارتی نیست زیراکه در این زمینه نتیجه مثبتی از شرکت بیمه حاصل نشده است.
به گزارش آی تابناک : کمال مهدی‌زاده درباره بیمه کالا توسط شرکت‌های بیمه گفت: برخی از واردکنندگان به جای گارانتی کالا اقدام به بیمه گوشی تلفن همراه می‌کنند و بیمه کالای وارداتی از سوی شرکت‌های بیمه مورد تائید دستگاه نظارتی نیست زیراکه در این زمینه نتیجه مثبتی از شرکت بیمه حاصل نشده است.

وی افزود : شرکت بیمه با شرایطی نظیر پرداخت وجه گوشی تلفن همراه در صورت سرقت و سرویس دهی برای خدمات اقدام به بیمه کالا می‌کنند و شرایط بسیار پیچیده‌ای را برای مصرف کنندگان در نظر می‌گیرند و تا به امروز پاسخگو مردم و ما نبودند.

نائب رئیس اتحادیه در مورد ضمانت‌نامه‌های یک بار مصرف گوشی تلفن همراه هشدار داد و گفت: برخی از ضمانت‌نامه‌ها با یک‌بار استفاده از خدمات گارانتی باطل می‌شوند و مصرف کننده مستلزم به پرداخت وجه نقد در استفاده مجدد از گارانتی می‌شود؛ گوشی تلفن همراه باید دارای ضمانتنامه 12 ماهه و یا 18 ماهه از زمان تولید و حرکت از مبداء ، باشد.

مهدی زاده ادامه داد: شرکت‌هایی که دارای مجوز از هیئت عالی نظارت سازمان صنعت،معدن و تجارت باشند، قانونی و ثبت شده‌اند و واردات کالا توسط این شرکت‌ها از مبادی رسمی وارد کشور شده است و نیز دارای گارانتی اصلی و معتبر هستند. گوشی‌ باید دارای کارت گارانتی مجزا از فاکتور خرید ‌باشد و. فروشندگانی که با نوشتن بر روی فاکتور اقدام به گارانتی کالا می‌کنند گارانتی محسوب نمی‌شود و معتبر نیست.

مهدی‌زاده برای تشخیص کالای اصلی از کالای قاچاق و یا مشابه تاکید کرد: مصرف کننده می تواند قبل از خرید کالا،شماره سریال گوشی را در سایت آن برند وارد کند و پس از روئیت مشخصات کامل گوشی تلفن همراه در سایت، خرید را انجام دهد و باید شماره سریال دستگاه نیز در کارت گارانتی درج شده باشد. با اجرای طرح رجیستری کالاهای فاقد کیفیت و بدون اصالت به خودی خود حذف خواهند شد.

وی در پایان بیان کرد: هموطنان برای طرح شکایات خود به اتحادیه می توانند با شماره تلفن 66756532 الی 4 تماس بگیرند، روزهای یکشنبه و سه‌شنبه اتحادیه از طریق سازمان صنعت،معدن و تجارت به شکایات رسیدگی می‌کند .





منبع : جام‌جم آنلاین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار