کد خبر: ۱۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 19
قاضی ناحیه ای آمریکا، «لوسی کوه» دستور منع فروش تعدادی از اسمارت فون های اندرویدی سامسونگ را صادر نمود که قبلا ثابت شده بود بدون اجازه از پتنت های اختصاصی اپل در ساخت آنها استفاده گشته است.
اپل حکم توقف فروش برخی از تلفن های هوشمند سامسونگ را دریافت کرد
قاضی ناحیه ای آمریکا، «لوسی کوه» دستور منع فروش تعدادی از اسمارت فون های اندرویدی سامسونگ را صادر نمود که قبلا ثابت شده بود بدون اجازه از پتنت های اختصاصی اپل در ساخت آنها استفاده گشته است.
 
غول تکنولوژی کره ای نیز بر اساس این حکم بدون فوت وقت فروش این محصولات را متوقف نمود اما به نظر می رسد این حرکت عواقب عمیق تری در رابطه با تخطی از حق مالکیت الگوهای تجاری برای شرکت ها به دنبال داشته باشد.
 
تلفن های هوشمند شرکت کره ای مورد بحث که مجوز فروش آنها در ایالت متحده آمریکا لغو شده شامل گلکسی نکسوس، گلکسی نوت اصلی، گلکسی نوت 2، گلکسی اس 2، گلکسی S2 Skyrocket، Stratosphere و گلکسی اس 3 می شوند.
 
آخرین مدل یاد شده در سال 2012 میلادی وارد بازار جهانی شد و از این رو جدیدترین موبایل سامسونگ محسوب می گردد که از فروش در آمریکا منع گشته.
 
در بهار سال 2014 میلادی دادگاه آمریکا در پی شکایت های اپل اعلام نمود که شرکت کره ای بدون اجازه از برخی پتنت های کمپانی ساکن کوپرتینو همانند لینک سریع، قفل کشوئی و تصحیح خودکار دیکته کلمات در ساخت اسمارت فون های خود استفاده نموده است. در همین راستا نیز جریمه ای به مبلغ 119.6 میلیون دلار برای سامسونگ در نظر گرفته شد. اما شرکت آمریکائی نتوانست در آن زمان به هدف خود که منع فروش موبایل های شرکت رقیب بود دست پیدا نماید.
 
تا اینکه امسال دوباره این شکایت های دنباله دار مطرح شده و قاضی منطقه ای آمریکا حکم مورد نظر اپل را صادر نمود. البته این رویداد تاثیری در بازار فروش سامسونگ ندارد زیرا این مدل ها قدیمی هستند و فروش چندانی هم نداشتند. اما نکته قابل تامل در این اقدام دادگاه آمریکا که تا حدی نگران کننده هم به نظر می رسد این است که مالکان الگوهای تجاری قدرت بیشتری پیدا کرده اند و ممکن است تبعات ناخوشایندی برای فعالان عرصه فناوری به دنبال داشته باشد.
 
بر همین اساس، برخی از غول های تکنولوژی در حمایت از شرکت صاحب نام کره ای، درخواستی به دادگاه آمریکا ارسال نموده و از آن خواستند تا هر چه سریع تر قانونی در باب الگوهای تجاری ثبت شده وضع نمایند که با مفاهیم مدرن کنونی همخوانی داشته باشد و از اختلاف ها و گرفتاری های احتمالی در آینده پیشگیری نمایند.
 
منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار