کد خبر: ۱۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 12
در فاصله کمتر از یک ماه مانده تا مراسم اربعین حسینی و پیاده روی زائران حرم اباعبدالله الحسین، اپراتورهای تلفن همراه تجهیزات ارتباطی خود را در مرز مهران نصب کردند.

به گزارش آی تابناک : در راستای خدمات رسانی مطلوب به زائران اربعین، نصب و راه اندازی سایتهای BTS پرتابل در منطقه مرزی مهران توسط اپراتورهای موبایل آغاز شد.

هفته گذشته وزیر ارتباطات دستور تشکیل کمیته پیگیری ارتباطات اربعین با محوریت شرکت ارتباطات زیرساخت و حضور اپراتورهای تلفن همراه را صادر کرد.

براین اساس مقرر شد کارگروهی جهت ارتقای کیفیت ارتباطی عتبات عالیات در مراسم اربعین حسینی ایجاد شود.

همچنین با ارزیابی و پیش‌بینی نیازهای ارتباطی و استفاده از ظرفیت‌های کلیه بخشهای مختلف وزارت ارتباطات، امکانات اپراتورهای داخلی، منطقه ای و بین‌المللی، برنامه‌ریزی لازم و دقیق برای تأمین ارتباطات و زیرساخت‌های مخابراتی درجهت ارائه خدمات با کیفیت مناسب به زائزان اربعین فراهم شود.

در این راستا اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام از آغاز نصب و راه اندازی بیش از ۱۱ سایت BTS پرتابل (قابل حمل و سیار) در مرز مهران توسط ۳ اپراتور تلفن همراه خبر داده است.

درهمین حال مطابق اعلام این اداره کل، کانکس های اینترنت وای فای (wifi) این اپراتورها نیز برای ایجاد «چتر اینترنت وای فای» در منطقه مرزی مهران در حال آماده سازی و راه اندازی است.

وزیر ارتباطات قرار است به دعوت وزیر ارتباطات عراق، برای مذاکره و رایزنی درخصوص کیفیت ارتباطی اربعین حداکثر تا ۱۰ روز دیگر به کشور عراق سفر کند.

سال گذشته به دلیل افزایش بار ترافیکی شبکه و کمبود تجهیزات شبکه عراق، در ایام اربعین حسینی، بسیاری از زائران ایرانی امکان استفاده از خدمات تلفن همراه را نداشتند.






منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار