کد خبر: ۱۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 12
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده تا سال ۱۴۰۲ پولی در صندوق نوآوری و شکوفایی برای اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان باقی نمی ماند.
به گزارش آی تابناک : بهزاد سلطانی در نشست روسای پارک های علم و فناوری گفت: هدف از تشکیل صندوق نوآوری و شکوفایی توزیع پول در میان شرکت ها نیست.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده تا سال ۱۴۰۲ پولی در صندوق نوآوری و شکوفایی برای اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان باقی نمی ماند و در صورتی که حمایت مالی بانک‌ها نباشد باید منتظر باشیم تا پول‌های اعطا شده به شرکت های دانش بنیان به این صندوق بازگردد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد فعالیت های این صندوق برون سپاری می شود و اکنون نیز از ۵۰ کارگزار خصوصی برای ارزیابی شرکت ها استفاده می کنیم.

سلطانی اظهار داشت: این صندوق ۲۱ خدمت به شرکت های دانش بنیان ارائه می کند.

وی با تاکید بر اینکه ۴۰ مصوبه هیات امنایی برای تعامل با صندوق‌های پژوهش و فناوری داریم، تاکید کرد:‌این مصوبه شامل تقویت صندوق‌های پژوهش فناوری، توامندی سازی صندوق‌ها از طریق ارائه خدمت‌ها به شرکت و اولویت دادن به همکاری با صندوق‌های غیر دولتی می‌شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: کارگزاری، ارزیابی و نظارت را به پارک های علم و فناوری واگذار کرده‌ایم.

سلطانی عنوان کرد: ‌در  حال حاضر در حوزه فناوری‌هایی زیستی بیشترین تسهیلات دریافت شده است و بعد از آن حوزه‌های آی سی تی و الکترونیک و کنترل قرار دارند.

وی تاکید کرد: در چهار سال گذشته از ۲ هزار و ۲۰۰  میلیارد تومان پولی که دریافت شده است مبلغ هزار و ۷۱۵ میلیارد تومان آن مصوب شده است که این مبلغ جدا از هزینه ‌های داخلی صندوق است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: از مبلغ هزار و ۷۱۵ میلیارد تومان مبلغ ۹۱۵ میلیارد تومان آن پرداخت شده و ۸۰۰ میلیارد تومان آن تعهد صندوق است.

سلطانی با اشاره به همکاری این صندوق با بانک‌ها افزود: با صحبت های صورت گرفته توانستیم مبلغ ۲۶۶ میلیارد تومان به شرکت‌ها اختصاص دهیم که ۴۸ میلیارد تومان بابت تسهیلات و ما بقی برای صدور ضمانت نامه است.





منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار