کد خبر: ۱۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 11
ما همه در حال زندگی کردن و زحمت کشیدن با یک سرعت حلزونی هستیم. رانندگی یکی از افعالی است که سرعت در آن بسیار دخیل است.
به گزارش آی تابناک : دشمن بزرگ سرعت ترافیک است و راه حل بسیاری از رانندگان برای فرار از دست این دشمن مزاحم و وقت گیر و به امید زودتر رسیدن به مقصد جابجا کردن خودرو خطوط و حرکت از یک لاین به لاین دیگر است.
با وجود این شرایط شرکت فورد معتقد است که مشکلات رفت و آمد همگی ما می تواند با استفاده از ماشین های مرتبط با یکدیگر و زیرساخت های باهوش حل شود.
فورد در یک ویدیو کوتاه که با هدف ایجاد یک جهان با ترافیک کمتر منتشر شده توضیح داده است که رفتار رانندگان در پشت چرخ ماشین هایشان به خصوص در مواقع ترافیک منطقی نیست.
رانندگان اکثرا بدون منطق درست سرعت خود را کم و یا زیاد کرده، ترمز را بی مورد گرفته و یا حتی خطوط را به امید یافتن یک جریان ترافیکی سبک تغییر می دهند.
یکی از بدترین اتفاقاتی که تمامی افراد در جهان نسبت به آن احساس یکسانی دارند گیر کردن در ترافیک بزرگراهی است که خودروهای لاین مقابل آن با سرعت مناسب و بدون گیر کردن در ترافیک حرکت می کنند.
فورد پیشنهاد می کند یک راه مبارزه با ترافیک و ازدحام خودروها حذف رفتار انسانی و عادات های بد رانندگی از این معادله است.
اتومبیل های هوشمند و اتوماتیک می توانند سرعت خود را در سراسر جاده بیشتر و با ثبات تر حفظ کنند و این اتفاق یک نکته کلیدی در کاهش ترافیک و تشخیص خودروهای اطراف است.
علاوه بر موارد گفته شده در صورت وجود همچین توانایی در خودروها، آن ها می توانند خطوط را بدون ایجاد یک روند ترافیکی جدید تغییر دهند.
نگه داشتن جریان ترافیک به طور ثابت به این معنی است که تراکم خودرو در ترافیک نیز کمتر خواهد شد.
تقاطعات و چهار راه ها می توانند به طور کامل به خودروها متصل شده و به این ترتیب چراغ های راهنمایی نیز از بین می روند.
در صورت رخ دادن این اتفاق اتومبیل می تواند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و زمانی که به تقاطع ها می رسند به جای استفاده از چراغ راهنمایی از طریق ارتباط با یکدیگر رفت و آمد را سر و سامان دهند.
اما در انتها سوالی مطرح می شود که آیا امکان رخ دادن این اتفاق و تجهیز خودروها به چنین امکانات ارتباطی در یک بازه زمانی کوتاه مدت وجود دارد؟ البته که پاسخ خیر است.






منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار