کد خبر: ۱۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 11
در روزهای گذشته خبری در رسانه های داخلی مبنی بر این نکته منتشر شد که یک شرکت روسی ارائه دهنده سرویس حمل و نقل درون شهری (تاکسی اینترنتی) قرار است به زودی کار خود را در ایران آغاز کند.
به گزارش آی تابناک : این شرکت فعالیت خود را از سال 2003 در روسیه آغاز کرده و در حال حاضر در برخی از کشورهای منطقه از جمله اوکراین، قزاقستان، گرجستان، بلغارستان، تاجیکستان و بلاروس نیز حضور دارد تا به نوعی بتوان آن را اوبر کشورهای استقلال یافته از شوروی دانست. انتشار خبر حضور این تاکسی اینترنتی در کشور واکنش های متعددی را از بین موافقین و مخالفین آن برانگیخت اما شاید هیچ یک از آنها به اهمیت نظر وزیر ارتباطات درباره قضیه نباشند.
آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در اظهار نظر خود درباره حضور تاکسی های اینترنتی خارجی از جمله شرکت روسی ماکسیم در کشور اعلام کرد این خبر را از طریق رسانه ها دریافت کرده و در حال پیگیری آن از طریق معاونت پارلمانی وزارت ارتباطات است. با این وجود اصلی ترین بخش صحبت های وی درباره تاکسی روسی "تضاد آن با سیاست های اقتصاد مقاومتی" می باشد. به گفته آذری جهرمی "در حالی که شرکت های داخلی متعددی در حال ارائه سرویس های مشابه به مردم ایران هستند بهتر است به جای ورود رقبای خارجی، سرمایه گذاران وارد بازار ICT شده و از نیروهای داخلی پشتیبانی کنند". همچنین وی ادامه داد: "از آنجایی که هم‌اکنون بخش خصوصی سرمایه‌گذار در عرصه تاکسی‌یاب‌های اینترنتی در کشور وجود دارد و نخبگان بسیاری در این بخش فعال هستند و نیز ظرفیت بازار برای این فعالیت وجود دارد، قطعاً واگذاری بخشی از این خدمات به یک کشور دیگر، صلاح و مناسب سیاست‌های کشور نیست".






منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار