کد خبر: ۱۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 11
دانشمندان موفق شده‌اند تا با استفاده از ساختارهای کوانتومی، نخستین تماس ویدئویی امن تاریخ از این جنس را برقرار کرده و مسیر را برای آینده فناوری‌های کوانتومی هموارتر سازند.
به گزارش آی تابناک : شاید نام ماهواره کوانتومی در ابتدا برای ما به‌عنوان یک نام برگرفته از فیلم‌های علمی تخیلی به نظر بیاید، اما در حقیقت چینی‌ها موفق به ساخت چنین ماهواره‌ای شده‌اند.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این ماهواره ویژه که میشس (Micius) نام‌گذاری شده، توانسته است تا شرایط برقراری نخستین تماس کوانتومی در تاریخ را برقرار نماید.

مسئولان فعال در آکادمی علوم چین به‌تازگی با استفاده‌ از میشس اقدام به برقراری یک تماس ویدئویی کوانتومی بسیار امن کرده‌ و تجربه خود در این زمینه را موفقیت‌آمیز قلمداد نموده‌اند.
 
جالب است بدانید که ماهواره میشس، چند سال پیش به خاطر شایعات مربوط به تلپورت کردن به کمک مفاهیم کوانتوم، توانسته بود تا به تیتر یک رسانه‌های علمی جهان بدل شود.

با این‌ حال، در واقعیت از این ماهواره برای کاربری واقعی و بسیار مهم استفاده شده و برخی دولت‌ها قصد دارند تا با کمک مکانیک کوانتومی و این ماهواره، خطوط ارتباطی بسیار امن را برای خود ایجاد نمایند که اقدامی قابل توجه در برقراری ارتباطات امن و قابل اعتماد محسوب خواهد شد.
 
گفتنی است میشس در فرایند مکالمه ویدئویی یادشده میان استرالیا و چین، از ساختار رمزنگاری ویژه‌ای بر اساس امواج نور استفاده کرده است و بدین‌ ترتیب، ارتباط یاد شده، امن‌ترین رابطه راه دور تاریخ به‌حساب می‌آید.
 
البته هنوز موارد مربوط به هزینه و مشکلات موجود در برقراری این ارتباط اعلام‌نشده است و به همین دلیل نیز نمی‌توان انتظار داشت که میشس به این زودی به‌صورت تجاری در سطح گسترده مورداستفاده قرار گیرد.






منبع : GIZMODO 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار