کد خبر: ۱۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 10
گوگل اولین گوشی هوشمند اندرویدی خود را در سال ۲۰۰۸ و با معرفی T-Mobile G۱ تولید کرد. در ادامه با سری نکسوس به بازار گوشی های هوشمند و تبلت قدم گذاشت اما این کمپانی جستجو هرگز یک شرکت سخت افزاری بزرگ نبوده است.

به گزارش آی تابناک : در عوض گوگل سرویس های مختلف خود را در دستگاه های دیگر شرکت‌های سازنده  گسترش داده است. هم اکنون حدود دو میلیارد دستگاه سیستم عامل اندروید دارند. همچنین در مقایسه با موتورهای جستجوی پیش فرض اپل، روش گوگل بسیار موفق تر بوده است.

برای شکست دادن اپل ، گوگل باید چند چیز را ثابت کند. اولین کاری که می تواند انجام دهد ساخت سخت افزار است که با توجه به خرید بخشی از کسب وکار htc بخشی از این مشکل حل شده است. دومین نکته این است که باید تمایز ایجاد کند. در همین رابطه مدیر تحقیقاتی CCS Insight، گفت: " از آنجا که گوشی های هوشمند اندروید به یک سامانه هم‎شکل تبدیل شده‎اند و تمام گوشی های هوشمند به همان ویژگی های مشابه می پردازند، گوگل نیاز به محصولاتی دارد که واقعا هنر را برای آندروید نشان می دهند. پیکسل به آن فرصتی برای این کار می دهد."

زیرآبی های گوگل برای شکست اپل

سری نکسوس گوگل و هم اکنون گوشی پیکسل دیگر آن تاخیر همیشگی گوگل را ندارد،و نه تنها بروزترین و آخرین ویژگی ها را بر روی آن ها ارائه می دهد بلکه آخرین بروز آوری امنیتی را نیز روی آن اعمال می کنند.

علاوه بر این گوگل توانایی انجام کاری را دارد که شاید دیگر سازندگان موبایل نتوانند به سادگی آن را انجام دهند و آن ساخت گوشی هوشمند با سخت افزار و نرم افزار یکپارچه است.مشابه کاری که اپل در ساخت گوشی های خود انجام می دهد.

گوگل برای رقابت با اپل و دیگر رقبای بازار باید از نرم افزارهای منحصر به فرد استفاده کند و تجربه آن را در اختیار کاربر قرار دهد. همچنین باید برخی از ویژگی های پیکسل را نیز حفظ کند. این نکته نیز حائز اهمیت است که حتی اگر گوگل موفق به ساخت بهترین گوشی هوشمند بازار شود باز هم ناگزیر به رقابت با شرکت های اپل و هم چنین سامسونگ است.

زیرآبی های گوگل برای شکست اپل

البته ذکر این نکته الزامی است که کسب و کار اصلی گوگل فروش گوشی های هوشمند نیست،چرا که بخش زیادی از مردم و کاربران از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند که ساخت این شرکت است و از این نظر با دیگر رقبا اختلاف وحشتناکی دارد.

یک محقق گوشی های هوشمند گفت: چیزی که امروز گوگل به دست آورده است واقعا کافی نیست آنها از زمان پخش پیکسل تنها دو میلیون و هشتصد هزار دستگاه فروخته اند که کمتر از نیم درصد بازار گوشی های هوشمند است.

یکی دیگر از نقاط ضعف گوگل شرکت نکردن در بازارهای کوچک است و نفوذ کمتری نسبت به خرده‎فروشان سامسونگ و اپل دارد. از نکات مثبت پیش روی گوگل می توان به این نکته اشاره کرد که شرکت گوگل با توجه به نام شناخته شده و مطرحی که دارد می تواند در رقابت با شرکت های کوچک تر مانند ال جی وسونی موفق تر باشد.

اگر گوگل واقعا تلاش خود را در تولید سخت افزار و رقابت با اپل به کار گیرد، شاید آنچه که واقعا انجام می دهد، پیروی از رویکرد مایکروسافت در ساخت کامپیوتر است. مایکروسافت تقریبا به تنهایی یک تبلت لپ تاپ ویندوزی دو نفره Surface تولید کرد که محبوبیت مناسبی پیدا کرد.

زیرآبی های گوگل برای شکست اپل

در پایان گفتنی است پیکسل می تواند نماینده مناسبی برای گوگل باشد به شرطی که در معرفی این دستگاه به یک معرفی نامه اکتفا نشود.






منبع : مشرق 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار