کد خبر: ۱۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 10
در طول تاریخ صنعت خودروسازی، خودروهای زیادی تولید شده اند که بعضاً با شکست در فروش مواجه شده اند و این به خاطر موارد منفی زیادی بوده است که در آنها وجود داشته و اصطلاحاً آنها را خودروهای بد ارزان قیمت نامیده اند.
به گزارش آی تابناک : شاید برایتان جالب باشد که بدانید شرکت های خودروسازی همواره در  اندیشه ساخت خودروهای لوکس گران قیمت نیستند؛ و در بسیاری از موارد شاهد ساخت خودروهای زیبایی هستیم که از نظر فنی مشکلاتی دارند یا در ساخت آنها از مواد مرغوبی استفاده نشده و با فراخوان های متعدد همیشه با دپارتمان ایمنی شرکت های خودروسازی در تماس هستند.
 
ساخت این سبک خودروها از جانب شرکت های مطرح خودروسازی توجیه اقتصادی دارد چرا که بازار هدف آنها افرادی هستند که به سواری با خودروهای لوکس علاقه دارند اما پول زیادی برای آن خودروها ندارند، در نتیجه با این اقدام شرکت های خودروسازی، این دسته از افراد می توانند با بودجه ای بسیار کمتر سوار بر ماشینی لوکس شوند.
 
در طول تاریخ صنعت خودروسازی خودروهای زیادی تولید شده اند که بعضاً با شکست در فروش مواجه شده اند و این به خاطر موارد منفی زیادی بوده است که در آنها وجود داشته و اصطلاحاً آنها را خودروهای بد ارزان قیمت نامیده اند اما امروزه نوع جدیدی از معنای خودروی ارزان در صنعت خودروسازی ظهور کرده است که ماشین هایی که در این گروه طبقه بندی می شوند، از نظر ظاهر چندان هم بد نیستند و تنها به دلیل چند نقص در ردیف خودروهای ارزان قیمت قرار گرفته اند؛ در ادامه به معرفی 10 خودروی زیبا اما ارزان قیمت بازار خودرو می پردازیم.

10. میتسوبیشی میراژ ES
 
 معرفی 10 خودروی زیبایی که با هزینه ناچیز ساخته شده اند

حداکثر قیمت میراژ ES در بازار کنونی 17000 دلار برآورد شده است و این ماشین به طور متوسط قادر است با هر گالن 37 مایل را طی کند و به تازگی مدل بازطراحی شده جدیدی برای سال 2017 نیز از آن به بازار عرضه شده است که آن را برای رانندگانی که تازه رانندگی یاد گرفته اند بسیار محبوب کرده است؛ اما منتقدان این ماشین عقیده دارند شاید این ماشین را بتوان بدترین ماشین سال 2017 در زمینه راحتی سواری دانست چرا که با سوار شدن در آن انواع و اقسام صداهای مختلف در کابین می پیچد و سرنشینان احساس خوشایندی ندارند.

هر چقد ظاهر این ماشین زیبا است اما ظاهر زیبای ان نمی تواند مانع چشم پوشی از قدرت کم موتور سه سیلندر آن شود که منجر به یک شتاب پایین در میراژ Es شده است. با وجود جثه کوچک این ماشین و تصور کنترل راحت آن، اما منتقدین و کسانی که این ماشین را داشته اند آن را یکی از بدترین ماشین ها در این زمینه دانسته اند و با توجه به قیمت آن، خرید یکی از مدل های ساده کمپانی هوندا منطقی تر به نظر می رسد.
 


9. فیات 500L
 
 معرفی 10 خودروی زیبایی که با هزینه ناچیز ساخته شده اند

در طول چند سال گذشته فیات 500L همواره به عنوان یکی از بدترین خودروهای سال موجود در خیابان های آمریکا شناخته شده است و همچنان نیز به سنت خود ادامه می دهد. این ماشین ممکن است در برخی جاده های پر پیچ و خم خوب عمل کند و یا فضای داخلی اسپورت و مناسبی داشته باشد اما نمرات پایینی برای سواری خشک و صندلی های مسطح و حالت رانندگی نامناسبش دریافت کرده است.

با نگاهی به نتایج یک نظرسنجی به سادگی می توان دریافت که خریداران این ماشین پس از مدت کوتاهی از اقدام خود پشیمان شده اند و در جدول اعتبارسنجی خودروها در جایگاه پایینی قرار دارد. یکی دیگر از موارد خطرناک این ماشین این است که نمره پایینی در گواهینامه های ایمنی بیمه در تست های تصادف در بزرگراه دریافت کرده و از ایمنی پایینی برخوردار است.
 


8. میتسوبیشی i-MiEV
 
 معرفی 10 خودروی زیبایی که با هزینه ناچیز ساخته شده اند

میتسوبیشی i-MiEV یکی از ارزان ترین و کوچک ترین ماشین های برقی حال حاضر بازار محسوب می شود اما توصیه می کنیم هرگز به خرید این ماشین فکر نکنید. منتقدین این ماشین عقیده دارند، این ماشین مینیاتوری بسیار کند است و سواری خشکی دارد و برخی نیز کوچک بودن بیش از اندازه آن را یک نقطه ضعف دیگر آن به شمار می آورند.
 
کابین این ماشین از طراحی ابتدایی برخوردار است و برای شارژ کامل آن به 6 تا 7 ساعت با برق 240 ولت نیاز است و اگر برق 110 ولت در اختیار باشد باید 21 ساعت زمان برای شارژ آن اختصاص دهید. با تمامی این موراد اما مسافتی که این ماشین طی میکند چندان زیاد نیست و بر طبق اعلام EPA، این ماشین قادر است 62 مایل را در هر بار شارژ طی نماید اما منتقدان معتقدند این عدد حتی کمتر از اعلام EPA است. 
 


7. کرایسلر 200
 
معرفی 10 خودروی زیبایی که با هزینه ناچیز ساخته شده اند 

منتقدین این ماشین بابت خرید آن به خریدارانش هشدار جدی داده اند؛ چرا که سواری گیج و بد آن همچنان به سبک مدل هایی است که در دهه 80 میلادی در خیابان ها می دیدیم. نتایج آزمایشات نشان می دهد که موتور چهار سیلندر این ماشین نیز با اینکه از گیربکس اتوماتیک استفاده می کند، اما خروجی مناسبی ندارد و ایرادات فراوان در آن باعث فراخوان های متعدد به خاطر نقص فنی در موتور آن، تایید کننده این موضوع است.

فضای پا و سر در صندلی عقب برای سرنشینان بسیار کم است و زاویه دید بیرونی خوبی نیز در این ماشین گزارش نشده است و سیستم تعلیق ضعیف آن باعث کندی ماشین و سواری نامناسبی این سدان شده است. در نهایت اینکه در سدان های میان رده، این ماشین پایین ترین نمره را در حوزه ایمنی جاده و اعتبارسنجی در بین هم رده های خود دریافت کرده است.
 


6. نیسان التیما
 
معرفی 10 خودروی زیبایی که با هزینه ناچیز ساخته شده اند 

با وجود جاداری نسبی این ماشین،سدان آلتیما  از منتقدین و مصرف کنندگان امتیازات پایینی دریافت کرده است. انتقادها با ایراد در سیستم انتقال CVT شروع می شود که باعث کاهش لذت سواری شروع می شود که به سواری اسفنجی با این ماشین که فرمان دقیقی نیز ندارد، منجر می شود.

منتقدین به سواری بیش از اندازه نرم این ماشین انتقاد دارند چرا که معتقدند روانی بیش از اندازه فرمان باعث از بین رفتن چابکی ماشین در پیچ ها می شود. با این حال، نمره اعتبارسنجی آن نسبت به سال های قبل بهبود پیدا کرده به زمره ماشین های متوسط  ارتقا یافته است اما همچنان در زمینه مصرف سوخت بهینه ، طراحی داخلی، ویژگی های سواری، انتقال نیروی نامتوازن نمرات پایینی دریافت می کند.
 


5. داج Journey
 
معرفی 10 خودروی زیبایی که با هزینه ناچیز ساخته شده اند 

وقتی برای اولین بار جورنی رو مورد امتحان قرار دادیم، متوجه شدیم سوار بر یکی از غیراستانداردترین SUV های حال حاضر این کلاس شده ایم. فضای داخلی ان محدود و بازخورد فرمان آن بسیار محدود بود که در نهایت سواری راحتی را ارائه نمی کرد؛ موتور 6 سیلندر این ماشین نیز جز خرج گذاشتن بر روی دست خریدارش نکته قابل ذکر دیگری نداشت چرا که بدترین عملکرد را در بین هم کلاس های خود داشت و نمره پایینی دریافت کرد.
 

 بر خلاف برخورداری از کابینی آرام اما در ردیف سوم این ماشین تنها نوجوانان جا می شوند و زاویه دید بیرونی آن نیز بسیار محدود است. نمرات اعتبارسنجی این ماشین زیر متوسط ثبت شده و نمرات پایین آن در تست های صدمات تصادف از جلو باعث خدشه دار شدن اعتیار برند داج شده است. 



4. مرسدس بنز CLA
 
 معرفی 10 خودروی زیبایی که با هزینه ناچیز ساخته شده اند

خرید یک ماشین از خودروساز آلمانی معروف مرسدس، تضمینی برای خوب بودن آن ماشین نیست. متاسفانه CLA از کیفیت سواری پایین، و راحتی کمی برخوردار است به طوری که ساخت این ماشین ضعیف با کابین افتضاحش از سوی مرسدس معروف واقعاً دور از تصور بود.
 
سوار شدن در این ماشین برای سرنشینان بسیار دشوار است و با توجه به قیمت مناسبش اما خریداران مشکلات زیادی در استفاده از این ماشین خواهند داشت.

با توجه به نمرات خوبی که در گزارش ها از این ماشین ثبت شده است اما با یک بار سواری با این ماشین در می یابید که تمام آن اعداد و ارقام گزارش ها نادرست هستند و منتقدین بابت کندی بیش از حد این ماشین انتقادات جدی به آن وارد می کنند. با این حال، CLA در پیچ ها چابکی خوبی از خود نشان می دهد اما در سواری عادی با آن، پر سر و صدا و سفت است. پیشنهاد می کنیم دلارهایی که به سختی جمع کرده اید را به همین سادگی دور نریزید. 
 


3.مازراتی Ghibli
 
معرفی 10 خودروی زیبایی که با هزینه ناچیز ساخته شده اند 

در یک دوره زمانی خاص قیبلی به واسطه ویژگی های سواری چابک و ترمزهای دقیق و موتور سریعش در بازار ب اقیمت 80 هزار دلاریش یکه تازی می کرد. اما در مقطع کنونی، سدان های بزرگ با صندلی های عقب نامناسب و طراحی داخلی نامناسب و مواد نامرغوب به کار رفته در آن چندان مورد توجه بازار قرار نمی گیرند.

علی رغم استفاده از پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر فراری اما در برخی مقاطع شاهد تکان هایی در ماشین می شویم که نشئت گرفته از ضعف موتور آن است. مصرف سوخت قیبلی نیز بسیار بالا است که نمره منفی دیگری برای آن به حساب می آید. سیستم تعلیق تریم اسپورت قیبلی خیلی کند عمل می کند و برای بالا رفتن یا پایین آمدن از سطوح، عملکرد بهتری از آن انتظار می رفت.
 


2. لندرور دیسکاوری اسپورت
 
 معرفی 10 خودروی زیبایی که با هزینه ناچیز ساخته شده اند

با اینکه تقریبا تمامی مدل های لندرور قابل تحسین هستند اما SUV اسپورت کوچک آن از این موضوع جدا است و عملکرد ضعیفی نسبت به بقیه SUV های کوچک بازار دارد.نظرات مصرف کنندگان این ماشین بسیار متناقض است چرا که در پرسشنامه ها یا شتاب این ماشین 4 سیلندر را خیلی پایین یا خیلی بالا اعلام کرده اند. سیستم انتقال نیروی اتوماتیک به کار رفته در این ماشین نیز یکی دیگر از نقاط ضعف آن است که منتقدین  این مورد با علت روان نبودن سواری با آن می دانند.

البته ویژگی های آفرود این ماشین بسیار خوب ارزیابی می شود اما کیفیت سواری و کنترل این ماشین اسپورت در جاده ها با انتظارات علاقه مندان به لندرور بسیار فاصله دارد. در درون این ماشین، شاهد کابین خشک و بی وروح و سیستم سرگرمی با مشکلات فراوان هستیم که مدام گیر می کند و این موارد به اعتبار این شرکت خودروساز اسنگلیسی برجسته خدشه وارد می کند و زمان ثابت می کند که عملکرد این SUV در مسیرهای بلند چگونه خواهد بود . 
 


1.    کادیلاک اسکالاد
 
 معرفی 10 خودروی زیبایی که با هزینه ناچیز ساخته شده اند

یکی از دارندگان این ماشین در مورد آن گفته است که این ماشین فاقد ویژگی های یک SUV لوکس است. ظاهراً سواری با کادیلاک اسکالاد نیز خشک و سفت است و در جاهایی که باید بایستد، به موقع عمل نمی کند و در جاهایی که باید شتاب بگیرد نیز عملکرد مناسبی از خود نشان نمی دهد و در مجموع سواری راحت و استواری ارائه نمی کند.

اولین انتقاد بخش طراحی داخلی ان به ارتفاع پایین صندلی های ردیف دوم اختصاص دارد و دومین نقیضه نیز به فضای کم پاها در ردیف سوم اشاره دارد.
 
منتقدین به وجود برخی مشکلات در سیستم سرگرمی Cue کادیلاک اسکالاد نیز اشاره ای داشته اند که با توجه به نمراتی که کسب کرده، بدترین در بین رقبای هم رده خود به حساب می آید. با توجه به تنوع محصولات شورلت، پیشنهاد می کنیم به جای توجه به خرید این ماشین به دیگر محصولات SUV جنرال موتورز و شورلت نگاهی بیاندازید.





منبع : برترین ها 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار