کد خبر: ۱۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 10
در این مطلب قصد داریم دو پرچمدار جدید شرکت های سامسونگ و اچ تی سی را در مقابل یکدیگر قرار دهیم.
به گزارش آی تابناک : شرکت تایوانی اچ تی سی همواره با تولید گوشی های  شیک یکی از شرکت های موفق در بازار بوده و از این رو رقیبی جدی برای سایر شرکت ها مطرح در این زمینه مانند اپل ، سامسونگ و ال جی به شمار می رود. این شرکت در ژوئن سال ۲۰۱۷ گوشی رده بالایی با نام HTC U۱۱ را روانه بازار کرد که گوشی شیک و خوش دست با  طراحی جدید و کیفیتی فوق العاده است.

 شرکت سامسونگ نیز  در مارچ ۲۰۱۷ از  یکی از گوشی های  پرچمدار جدید خود با نام +Galaxy S۸ رونمایی کرد. هر دو گوشی دارای ویژگی های ممتازی هستند که کاربران اچ تی سی و سامسونگ با سلایق خاص را شیفته خود می کنند.

 در این مطلب قصد داریم این دو گوشی را با یکدیگر مقایسه کنیم.

طراحی
جنس : جنس بدنه  هر دو  گوشی HTC U۱۱ و گوشی گلکسی +S۸  از  فلز و شیشه است. 
ویژگی ویژه : هر دو گوشی دارای سنسور اثر انگشت، USB  از نوع C و همچنین  دارای باتری با قابلیت شارژ سریع  هستند.

گوشی  HTC U۱۱  دارای خاصیت ضد آب با استاندارد IP۶۷ است که می تواند به مدت ۳۰ دقیقه  درعمق ۱ متری آب دوام بیاورد. گوشی گلکسی+S۸  نیز دارای خاصیت ضد آب با استاندارد IP۶۸ است که می تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱,۵ متری آب دوام بیاورد.

اینترنت: هر دو گوشی شبکه های اینترنت ۲G، ۳G و ۴G را پوشش می دهد.

وزن : وزن گوشی HTC U۱۱  حدود ۱۶۹ گرم  و وزن گوشی گلکسی +S۸ نیز  ۱۷۳ گرم است.

صفحه نمایش

گوشی HTC U۱۱  دارای صفحه نمایش ۵,۵ اینچی  از نوع LCD۵ Super  با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ با فناوری محافظ Corning Gorilla Glass ۵ است.

گوشی گلکسی +S۸  نیز دارای صفحه نمایش ۶,۲ اینچی از نوع Super AMOLED با فناوری محافظ corning     Gorilla Glass ۵  با  رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۹۶۰ است.

 دوربین

گوشی HTC U۱۱  پلاس دارای  دوربین  ۱۲ مگاپیکسلی با دو سنسور با دریچه دیافراگم f/۱,۷  در عقب و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی جلو با دیافراگم f/۲.۰  است. ( توضیح اینکه هر چقدر عدد دیافراگم کوچکتر باشد نور بیشتری به سنسور دوربین می رسد و در نتیجه عکس هایی با کیفیت بهتر ثبت می شود).

دوربین  این گوشی دارای  فوکوس خودکار، فوکوس خودکار تشخیص صورت،  dual-LED و قابلیت تصویربرداری با کیفیت HDR است( این قابلیت برای کاربر امکان گرفتن عکس سلفی در نور کم را فراهم می کند). دوربین این گوشی قابلیت فیلمبرداری با کیفیت ۲۱۶۰  با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد.  



 گوشی گلکسی +S۸  نیز دارای دوربین  ۱۲ مگاپیکسلی در عقب با دیافراگم f/۱,۷  و دوربین ۸ مگاپیکسلی جلو با  دیافراگم f/۱.۷ می باشد.

دوربین این گوشی نیز دارای قابلیت فوکوس خودکار، فوکوس تشخیص چهره  و لبخند، فلش LED و همچنین قابلیت تصویربرداری با کیفیت HDR را داراست. همچنین دوربین گلکسی S۷ ایج  توانایی ضبط ویدئوهایی با کیفیت ۴k است.

  نرم افزار

 گوشی   HTC U۱۱  با اندروید نسخه ۷,۱ نوقا به بازار عرضه شده  است که در آینده ای  نزدیک اندروید  اوریو نسخه ۸.۰ را نیز دریافت خواهد کرد.

 گوشی گلکسی گلکسی+ S۸ نیز با اندروید نوقا نسخه ۷,۰ به بازار عرضه شده است.


 سخت افزار

گوشی  HTC U۱۱  مجهز به پردازنده  اسنپدراگون ۸۳۵  است. باتری آن ۳۰۰۰ میلی آمپری و غیرقابل تعویض توسط کاربر است. این گوشی در ۱ مدل با حافظه داخلی  ۱۲۸GB با رم ۶  گیگ عرضه شده است.

 گوشی  گلکسی +S۸  نیز در دو ورژن که ورژن اروپایی آن مجهز به پردازنده Exynos ۸۸۹۵ و ورژن چینی و آمریکایی آن مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ است. دارای باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری و  غیر قابل تعویض توسط کاربر است . این گوشی نیز در ۲ مدل با حافظه ۶۴GB  با رم ۴ گیگ و حافظه ۱۲۸GB با رم ۶ گیگ عرضه شده است.

  رنگ و قیمت

 گوشی HTC U۱۱   در رنگ های نقره ای، آبی، مشکی، سفید و طلایی با قیمت حدود ۷۰۰ یورو در بازار موجود است.

  گوشی  گلکسی +S۸ نیز در رنگهای مشکی نیمه شب، خاکستری ارغوانی، نقره ای قطبی، آبی مرجانی ، افرا طلایی و رز صورتی با قیمت حدود ۷۰۰ یورو در بازار موجود است.







منبع : بازارنیوز 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار