کد خبر: ۱۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 09
ساعت های هوشمند به لطف امکانات جدیدی از جمله ارتباط دیتای بی سیم، روز به روز در حال فراگیر تر شدن هستند.

به گزارش آی تابناک : ولی  یک از مشکلاتی که هنوز در این ساعت ها حل نشده، عمر باتری کوتاه و نیاز دائمی آنها به شارژ است. حالا ساعت خورشیدی تازه معرفی شده لونار وعده حل این مشکل را می دهد.

از نام این ساعت به نظر می رسد ربطی به کره ماه داشته باشد، ولی در واقع فعالیت آن به  خورشید وابسته است و از طریق دریافت نور توسط سلول خورشیدی قرار گرفته در زیر صفحه نمایش، شارژ می شود و خوشبختانه این امکان حتی از طریق نور مصنوعی فضای داخلی اتاق نیز ممکن است.

ساعت هوشمند خورشیدی LunaR

LunaR امکان نمایش ساعت دو منطقه زمانی متفاوت را دارد و می تواند وضعیت خواب و فعالیت های جسمانی کاربر را پایش نماید. همچنین قابلیت نمایش زمان طلوع و غروب آفتاب و اعلان های تلفن همراه کاربر را فراهم می آورد.

به ادعای شرکت سازنده، طراحی لونار نیز به گونه ای است که علاقه مندان به ساعت های کلاسیک را نیز راضی خواهد کرد و در عین حال در مقابل نفوذ آب تا فشار 5 اتمسفر نیز مقاوم است.

ساعت هوشمند خورشیدی LunaR

لونار تنها با یک ساعت قرار گیری در نور مستقیم خورشید برای یک شبانه روز کار خواهد کرد. شرکت سازنده این ساعت هوشمند می گوید که برای کارکرد بدون وقفه، لونار باید حداقل 1 ساعت در روز در معرض نور خورشید باشد. لازم به ذکر است که امکان شارژ باتری 110 میلی آمپر ساعتی آن از طریق کابل نیز فراهم شده است تا در صورت عدم دسترسی کافی به نور نیز بتوان از آن استفاده کرد. البته دوام بالای باتری به قیمت از دست رفتن برخی از قابلیت های موجود در ساعت های هوشمند دیگر تمام شده است که از جمله می توان به دستیار هوشمند یا پاسخ به پیام ها اشاره کرد.

ساعت هوشمند خورشیدی LunaR

لونار اکنون در سایت جمع سپاری کیک استارتر به دنبال تأمین سرمایه اولیه 50 هزار دلاری است و البته تاکنون از این مقدار نیز فراتر رفته و به رقم 187 هزار دلار رسیده! خرید آن برای مشتریان اولیه 138 دلار هزینه در بر خواهد داشت؛ در حالی که پس از عرضه به بازار، قیمت آن 239 دلار خواهد بود و انتظار می رود در آذر تا دی ماه سال جاری برای خریداران ارسال شود.







منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار