کد خبر: ۱۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 09
گوگل مایکروسافت را به اهمال و بی توجهی به حفظ امنیت کاربران ویندوزهای ۷ و ۸ متهم کرده و مدعی شده این شرکت بیشتر به دنبال به روزرسانی و جلب کاربر برای ویندوز ۱۰ است.

به گزارش آی تابناک : گوگل افزوده که آخرین حفره های امنیتی شناسایی شده در ویندوزهای 7 و 8 هنوز مرتفع نشده اند و مایکروسافت باید در این زمینه تلاش و توجه بیشتری داشته باشد.

Mateusz Jurczyk از محققان همکار گوگل با بررسی سه سیستم عامل ویندوز 7 و 8.1 و 10 به این نتیجه رسیده که مشابه برخی وصله های عرضه شده برای به روزکردن ویندوزهای 77 و 8.1 برای ویندوز 10 عرضه نشده است.

وی از روشی موسوم به binary doffing برای انجام این بررسی استفاده کرده و به این نتیجه رسیده که اگر چه برخی حفره های امنیتی ویندوز در نسخه های مختلف وجود دارند، اما مایکروسافت وصله های به روزرسان آنها را تنها برای ویندوز 10 عرضه می کند.

این در حالی است که هنوز حدود 50 درصد از بازار سیستم عامل ویندوز متعلق به ویندوز 7 است و مایکروسافت رسما اعلام کرده که از سیستم عامل یادشده پشتیبانی می کند. مهندس گوگل هشدار داده که مایکروسافت با تغییر رویه خود باید جلوی نقض امنیت کاربرانش را بگیرد.






منبع : روزنامه نصف جهان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار